آخرین اخبار از پرونده بابک زنجانی

معاون اول رئیس جمهور در مورد بابک زنجانی گفت: جوانی را از کجا وارد سیستم فروش نفت کردند که تا به امروز ما نمی‌دانیم ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون پول مملکت چگونه در اختیار این جوان قرار گرفته است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس،اسحاق جهانگیری ظهر امروز در چهل و سومین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به موضوع ورود برخی افراد و وضع سیاست‌های نادرست که منجر به اتفاقات بدی شد، اشاره کرد و گفت: در سال ۹۰ گفته شد که بخش خصوصی در فروش نفت ورود پیدا کند، ولی باید پرسید، چرا به اتاق بازرگانی نفت ندادند که بفروشد و یک مرتبه یک جوان را از کجا وارد سیستم فروش نفت کردند که تا به امروز ما نمی‌دانیم ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون این مملکت چگونه در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته است.

وی گفت: اگر این پول به کشور بازنگردد، برای کشور تبدیل به روسیاهی خواهد شد و با آنکه از روزهای اول دولت یازدهم وارد این ماجرا شدیم و این فرد دستگیر شد، تا الان چیزی عایدمان نشده است و فقط گفته شده وکالت داده تا اموال اندکی که در کشور دارد در اختیار وزارت نفت قرار گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: موضوع این است که این فرد چگونه وارد سیستم شده و اگر مشخص نشود، ممکن است افراد دیگری وارد شوند.

وی افزود: باید پرسید بخش خصوصی تا کی می‌تواند با رئیس بانک مرکزی ساعت‌ها مذاکره کند یا در هر ساعتی که بخواهد به هر وزارتخانه‌ای وارد شده و وزیرش را از جلسه بیرون بکشد. باید مشخص شود چه کسی در پشت پرده از این طرح حمایت کرده است.

وی گفت: تیم این دولت دیگر هوا و هوس‌ پست‌ ندارد و با تمام توان و آبرویمان آمده‌ایم تا مشکل حل شود و قرار هم نیست، ملاحظه کسی را بکنیم.

وی ادامه داد: یک زمانی گفتند پول ایران را ببریم در صرافی‌های دوبی بفروشیم و ظرف ۱۸ ماه ۲۲ میلیارد دلار پول این مملکت به خارج رفت، ولی الان پتروشیمی‌ها برای عرضه ۵ میلیون دلار در بازار باید هماهنگ کنند، مواظب باشیم دوستان دیگر به اسم فساد آدرس اشتباه به ما ندهند، ما خودمان می‌دانیم فساد کجا اتفاق افتاده است.

جهانگیری تصریح کرد: سیاست دولت، عمل به قانون و شفاف است و دولت در تمام این زمینه‌ها عملکرد پشت درهای بسته را نه مطلوب و نه به نفع می‌داند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×    =  6