افتتاح شعبه خراسان جنوبی بیمه کوثر

شعبه استان خراسان جنوبی بیمه کوثر با حضور مدیر عامل، مدیر امور شعب و نمایندگان و تنی چند از مقامات لشگری و کشوری افتتاح شد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر، عبدالرسول عطائی در مراسم افتتاح ساختمان جدید شرکت بیمه کوثر خراسان جنوبی اظهار داشت: بیمه به معنای اعتماد و آرامش است و در اصطلاح کشورمان بیمه به معنای سرمایه‌ای برای روز مباداست.

مدیرعامل با بیان اینکه باید سعی کنیم نگاه جدیدی به بیمه در کشور ایجاد کنیم، گفت: بیمه در کشور ایران حدود 80 سال گذشته با تاسیس بیمه ایران افتتاح شده، ولی با اظهار تاسف با این قدمت طولانی بیمه آنگونه که باید موازی با سایر مراکز اقتصادی در کشور رشد نداشته است. عطائی ادامه داد: با توجه به این موضوع در حال حاضر رتبه کشور در حوزه اقتصاد بیستم و در حوزه بیمه رتبه 48 است. وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور 1.8 درصد است و این ضریب در دیگر کشورهای دنیا به طور متوسط 3.7 درصد و در کشورهای پیشرفته بالغ بر 12 درصد تولید ناخالص داخلی آنها صرف بیمه می‌شود، گفت: با توجه به این آمار باید در حوزه بیمه بیشتر تلاش شود و برای رسیدن به چشم‌انداز 1404 طرحی نو در صنعت بیمه ایجاد کنیم.

مدیرعامل با بیان اینکه 60 درصد فروش شرکت‌های بیمه در کشور مربوط به فروش بیمه اتومبیل است، تصریح کرد: بیمه های زندگی در کشور تنها 8 درصد سهم فروش بازار بیمه را به خود اختصاص داده که این موضوع در کشورهای پیشرفته بلعکس است. عطائی با بیان این‌که کاری اساسی در صنعت بیمه نتوانسته‌ایم انجام دهیم، گفت: بخشی از این عقب‌‌افتادگی مربوط به شرکت‌های بیمه و بخشی مربوط به فرهنگ‌سازی است.

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر با بیان اینکه بیمه صنعت پیچیده‌ای است، افزود: بیمه در کشور از انواع مشکلات رنج می‌برد که یکی از مهم‌ترین آن کمبود نیروهای متخصص است. عطائی ادامه داد: عدم اعتماد مردم به صنعت بیمه از دیگر مشکلات پیش‌روی شرکت‌های بیمه در کشور است.

وی با بیان این‌که شرکت بیمه کوثر در سال 1389 به عنوان بیست‌و‌دومین شرکت بیمه خصوصی سهامی عام آغاز به فعالیت کرده است، اضافه کرد: در شش ماهه سال جاری این شرکت در بین 29 شرکت بیمه رتبه هفتم را دارد. مدیرعامل شرکت بیمه کوثر با بیان این‌که بیمه کوثر با یک برنامه‌ریزی منسجم در عرصه اقتصادی وارد شده است، تصریح کرد: این شرکت چشم‌اندازی برای خود طراحی کرده که در سال 1404 رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. عطائی با بیان اینکه یکی از اهداف بیمه کوثر توسعه بازار بوده است، گفت: این شرکت در زمان راه‌اندازی فعالیت خود را با 300 نمایندگی آغاز کرده و در حال حاضر این شرکت با 904 نمایندگی حقیقی و 9 نمایندگی حقوقی در سراسر کشور فعالیت می‌کند.

وی به اعتمادسازی در بین مردم تاکید کرد و افزود: شرکت بیمه کوثر توانسته‌ است در حوادث زلزله آذربایجان و بوشهر و در حادثه سقوط هواپیمای طبس تمام خسارت را به بیمه‌گذاران خود پرداخت کند. مدیرعامل بیمه کوثر به برخی از اهداف این شرکت اشاره کرد و یادآور شد: اعتمادسازی در بین مردم، تربیت نیروهای متخصص، افزایش نوع خدمات بیمه‌ای و ارتقاء رضایت‌مندی مشتریان از جمله این اهداف است.

عطائی ادامه داد: در راستای افزایش خدمات بیمه شرکت بیمه کوثر در نظر دارد بیمه صعب‌العلاج، بیمه امدادی، بیمه تامین آتیه فرزندان، بیمه باقیات و صالحات و بیمه مستمری را به لیست خدمات بیمه خود اضافه کند. وی خاطرنشان کرد: فروش بیمه زندگی در میان نیروهای مسلح 100 درصدی بوده است و همچنین امروز به این موضوع مفتخر هستیم که منازل مسکونی تمام نیروهای مسلح زیر پوشش این بیمه قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  5