شرکت‌های بیمه کشور استراتژی مناسبی برای بازاریابی ندارند/شرکت‌های جدید نتوانسته اند پرتفوی بیمه ای کشور را افزایش دهند

سيد محمد علیپور، مدیرعامل شرکت بیمه «ما» در گفتگو با ریسک نیوز:

تجربه و بررسی ها نشان می دهد عمده شرکت های بیمه کشور استراتژی مناسبی برای بازاریابی ندارند و بیشتربرمبنای عملکرد سنتی گذشته و بعضاسلایق و دیدگاه های فردی اقدام به بازاریابی و جلب مشتری می نمایند/شرکت‌های جدید التاسیس پرتفوی بیمه‌ای کشور را افزایش نداده و سعی در سهیم شدن در پرتفوی شرکت‌های دیگر نموده اند.

سيد محمد علیپور، مدیر عامل شرکت بیمه ما در گفتگو با پایگاه خبری بیمه (ریسک نیوز ) در خصوص شرکتهای جدید التاسیس پرتفوی بیمه ای کشور بیان کرد:در حالیکه این روشها دیگر پاسخگوی نیازها نیست و همین امر باعث شد به اصطلاح کیک بیمه در چند سال اخیر بزرگتر نشده ، ( بجز رشدی که از محل رشد تورم و یا افزایش بیمه های خودرو داشته ) و شرکتهای جدید التاسیس پرتفوی بیمه ای کشور را افزایش نداده و سعی در سهیم شدن در پرتفوی شرکتهای دیگر نموده اند . 

وی ادامه داد: تدوین استراتژی های بازاریابی آن هم با استراتژی منسجم و در عین حال منعطف ، ظرفیتهای جدیدی را به وجود می آورد که ماندگاری بیشتری را در بر دارد. 

در هر صورت، استراتژی بازاریابی ، شناخت بازارهای هدف و نیازهای مشخص جامعه و بنگاه-های اقتصادی و علم همراه با تجربه است که بدون تردید زمینه های تازه و جذاب و با ارزشی را برای توسعه؛ طراحی و قابل اجرا می نماید. 

علیپور  تصریح کرد: بی شک، نقش شبکه های اطلاع رسانی و مدیریت روابط مشتری(CRM) در شرکت بیمه بخشی از استراتژیهای مهم بازاریابی است و در کارآمدی و کارآیی بیمه ها انکار ناپذیراست.

این فعال صنعت بیمه  با اشاره به این که اداره صنعت بیمه مانند هر صنعت دیگر نیازمند دانش آن صنعت و تجربه کافی است افزود:همانطور که نمی توان امور هر حرفه و صنعتی را به فرد بی تجربه و یا کم تجربه ای واگذار نمود در صنعت بیمه که از حساسیت و ریسک بالایی برخوردار است تجربه های مدیریتی نه تنها ضروری بلکه جزء ارکان حیاتی اداره یک شرکت بیمه ای می باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مینی بر اینکه استراتژی شرکت بیمه "ما" برای حضور در بازار بیمه کشور چیست افزود:این شرکت طبعا استراتژی های مناسب را بر اساس اهداف خود تدوین کرده و بر اساس آن سیاستها و اولویت های ، جذب نیرو های متخصص صنعت بیمه کشور و تقویت توان علمی و تخصصی شرکت، حرکت در جهت شناسایی ظرفیت های یالقوه صنعت بیمه کشور که تاکنون مغفول مانده است، ارتقاء کیفیت خدمات بیمه ای به بیمه گزاران در رشته های مختلف بیمه ای ، فعالیت مشترک با سایر شرکتهای بیمه نظیر فعالیت در بیمه های اتکایی برای خطرات بزرگ و ایجاد صندوقها و ظرفیتهای مشترک برای پوشش سرمایه های ملی ، فعالیت گسترده در بیمه های زندگی ، تمرکز بر تطبیق محصولات بیمه ای با نیازهای جامعه در دستور کار است.

درباره بیمه ما

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

80  −  78  =