تلفات جاده ای ایران ۵۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی است

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: با وجود اینکه ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد اما ۱.۵ درصد کشته های جاده ای یعنی ۵۰ درصد بیشتر از متوسط جهانی مربوط به این کشور است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از یرنا، محمد بخارایی روز پنجشنبه در همایش هم اندیشی و ارتقای فرهنگ ایمنی راه ها در فرهنگسرای کوثر کرمان افزود: این موضوع یک دغدغه و مشکل اساسی است و برای ایمنی راه ها نیازمند عزم ملی هستیم و همه افراد باید عامل و سفیر ایمنی باشند.

وی ادامه داد: ایمنی تردد و حمل و نقل یکی از شاخص های فرهنگی و مسائل اجتماعی در کشورهای توسعه یافته محسوب می شود که این فضیلت در کشور ما فراموش شده است.

بخارایی افزود: تلاش های انجام شده برای ایمنی راه ها را نفی نمی کنیم اما از سال 84 تاکنون رتبه ایران در ارتقای ایمنی در جهان ارتقا نیافته است.

وی بیان کرد: با وجود جمعیت سه میلیون نفری در استان کرمان انتظار داریم سه میلیون هوادار ایمنی داشته باشیم زیرا هر جا از مشارکت مردم در کارها استفاده کردیم موفق و پیروز بوده ایم و برخلاف آن نیز وجود داشته است.

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: 70 درصد عامل تصادف ها، انسانی است و به همین دلیل باید فرهنگ سازی در این رابطه را از خانواده ها و مردم آغاز کنیم و از آنها کمک بخواهیم.

وی بر گسترش عضو گیری این جمعیت تاکید کرد و افزود: عضو گیری و ارتباط باید رو در رو، محفلی و نزدیک باشد تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

بخارایی بیان کرد: تعداد تلفات جاده ای سال 91 در استان کرمان، یک هزار و 100 نفر و سال گذشته 904 نفر بود.

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: با وجود تلاش های انجام شده، میانگین شاخص مرگ و میر ناشی از تصادف ها در استان کرمان 29.5 درصد و بالاتر از متوسط این شاخص(23.3 درصد) در کشور است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  8  =  8