کریمی: شرکت‌های بیمه‌ای باید خسارات بدون کروکی را پرداخت کنند/ متخلف‌ها را معرفی کنید

در پی الزام شرکت‌ها به پرداخت خسارات بدون کروکی؛

نرخ دیه سال گذشته از ۹۰ میلیون به ۱۲۶ میلیون تومان افزایش یافت و با این افزایش نرخ خسارت سازشی بدون کروکی نیز که ۲ میلیون و ۲۵۰ هزارتومان بود طبق ماده ۴ قانون بیمه شخص ثالث، با افزایش ۲.۵ برابری به سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید، لذا براساس گفته رییس کل بیمه مرکزی هیچ شرکت بیمه‌ای حق ندارد این خسارت را نگه داشته و یا پرداخت نکند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا تا سال قبل شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت خسارت سازشی بدون کروکی تا سقف 2 میلیون و 250 هزارتومان بودند که از ابتدای امسال سه میلیون و 150 هزارتومان رسید، اما در این بین برخی از شرکت‌های بیمه از دادن این مبالغ به دلایل مختلف سرپیچی کرده‌اند و حتی برخی عنوان کرده‌اند که توان پرداخت این مبالغ خسارت بدون کروکی را ندارند.

این درحالی است که سیدمحمد کریمی در نشست خبری خود تاکید کرده بود که همه شرکت‌ها موظف به پرداخت خسارت‌ها به بیمه گذاران هستند و حق ندارند این مبالغ را نگه داشته و یا پرداخت نکنند.

او همچنین از رسانه‌ها و همه بیمه گذاران خواست تا شرکت‌های متخلف را به آنها معرفی کنند و گفت: اگر چنین چیزی اتفاق بیافتند و شرکتی خسارت پرداخت نکند ما کوتاهی کرده‌ایم بنابراین از رسانه‌ها می‌خواهیم که اگر موردی هست بگویند تا ما رسیدگی کنیم.

وی خاطر نشان کرد که هیچ شرکتی از پرداخت‌ها دچار ضرر نمی‌شوند و اگر اینگونه بود می‌آمدند و اعلام می‌کردند که نمی‌خواهند خدمات بیمه شخص ثالث ارائه دهند ضمن آنکه برخی از آنها به صورت اقساط و یا تخفیف بیمه را ارائه کرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

94  −  90  =