توقیف موتورسیکلت‌های بدون بیمه نامه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد:

بیمه نامه باعث می‌شود در صورت بروز حوادث احتمالی فرد کمترین خسارت مالی را ببیند و بتواند برای طی روند درمان از خدمات بیمه‌ای استفاده کند/داشتن بیمه نامه و گواهینامه از ملزومات راکبان موتورسیکلت است و افرادی که بدون داشتن این شرایط موتور خریداری می‌کنند، متخلف محسوب می‌شوند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل ایسنا،سرهنگ حبیب کمالوند افزود: داشتن بیمه نامه و گواهینامه از ملزومات راکبان موتورسیکلت است و افرادی که بدون داشتن این شرایط موتور خریداری می‌کنند، متخلف محسوب می‌شوند.

 وی اظهار داشت: بیمه نامه باعث می‌شود در صورت بروز حوادث احتمالی فرد کمترین خسارت مالی را ببیند و بتواند برای طی روند درمان از خدمات بیمه‌ای استفاده کند.
 
وی خاطر نشان کرد: افرادی که بدون گواهینامه موتور‌سواری می‌کنند، مجرم شناخته می‌شوند و در صورت مشاهده توسط ماموران پلیس با انها برخورد قانونی صورت می‌گیرد‌.
 
رییس پلیس راهور استان البرز گفت: این افراد هم جان خود و هم جان دیگران به ویژه کسانی که پیاده در خیابان‌ها تردد دارند را به خطر می‌اندازند.
 
کمالوند در ادامه، عبور از چراغ قرمز، نداشتن کلاه ایمنی، عبور از پیاده‌رو، حرکات نمایشی‌، تولید صداهای ناهنجار، حرکت خلاف جهت و نداشتن پلاک را از دیگر تخلفات موتورسوران عنوان کرد.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح انضباط اجتماعی در هفته گدشته اشاره کرد و افزود: طی این مدت هزار و یک موتور سوار در استان البرز اعمال قانون شدند.
 
وی تصریح کرد: از مجموع این تخلفات، 40 مورد مربوط به نداشتن گواهینامه، 752 مورد استفاده نکردن از کلاه ایمنی، 9 مورد نداشتن پلاک، 9 مورد مربوط به ناهنجاری‌های صوتی و 197 مورد نیز سایر تخلفات بود.
 
کمالوند گفت: همچنین در اجرای این طرح، پرونده 78 راکب موتورسیکلت متخلف دراستان البرز به مراجع قضایی ارجاع شد.
 
وی یاداورشد: طی این مدت 462 موتورسیکلت متخلف نیز دراین استان توقیف شد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  7  =