سوءاستفاده از زباله‌های بانکی برای خالی کردن حساب دارندگان کارت‌های‌ اعتباری

پلیس فتا با انجام یکسری تحقیقات فنی سرانجام از طریق چک کردن دوربین های مدار بسته بانک ها و عابربانک ها ردپای سارق را شناسایی کردند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا،سرهنگ محمد مهدی کاکوان در این باره گفت: چندی پیش پرونده ای مبنی بر کلاهبرداری از یکی از دارندگان کارت های عابر بانک به پلیس فتای تهران بزرگ ارسال شد و به فاصله کمتر از یک هفته چند پرونده دیگر نیز که در آن با شیوه ای مشابه اقدام به خالی کردن حساب دارندگان کارت های عابربانک شده بود، به دست ما رسید و به همین دلیل تیمی ویژه مسئول رسیدگی به آن در پلیس فتای تهران بزرگ شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی عامل یا عاملان این اقدام در دستور کار خود قرار داده و با انجام یکسری تحقیقات فنی سرانجام از طریق چک کردن دوربین های مدار بسته بانک ها و عابربانک ها ردپای سارق را شناسایی کردند.

کاکوان ادامه داد: سارق به نام هادی شناسایی و تحت تعقیب پلیس قرار گرفت که دستگیر شد. متهم بیست و چهار ساله در اظهاراتش گفته بود با پرسه زدن مقابل شعبات مختلف یکی از بانک های کشور مشتریانی را که اقدام به افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی کرده بودند شناسایی کرده و در فرصتی مناسب به تعقیب آنان می رفته و هنگامی که این مشتریان برای عوض کردن رمز کارت خود به دستگاه عابربانک مراجعه کرده و پاکتی را که رمز اولیه کارت درون آن نوشته را باز کرده و به سطل زباله می انداختند، این فرد این کاغذ را برداشته و با سوءاستفاده از اطلاعات درج شده در آن اقدام به خالی کردن حساب مالباختگان می کرد.

همچنین متهم با نزدیک شدن به مالباخته هنگام تعویض رمز اول کارت خود، رمز جدید را حفظ کرده و با توجه به این که بانک مذکور اقدام به درج رمز اول و دوم کارت درون کاغذ کرده بود، این فرد نیز با سوءاستفاده از این خلأ در فرصتی مناسب اقدام به خالی کردن حساب مالباختگان از طریق برداشت اینترنتی کرده بود.

وی با اشاره به تشکیل ده پرونده مشابه و اعترافات متهم اظهار کرد: تاکنون برابر اعترافات این فرد از ده نفر از مشتریان این بانک کلاهبرداری صورت گرفته که مجموع مبالغ کلاهبرداری شده دوازده میلیون بوده است به طوری که از برخی حساب ها 500 هزار تومان و از برخی دیگر نیز تا سقف چهار میلیون تومان برداشت انجام شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

79  −    =  73