عملیات تکریت برتری ایران بر داعش

خبرگزاری رویترز با اشاره به عدم حضور ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عملیات تکریت تاکید کرد که این عملیات نشان داد که چگونه ایران بجای آمریکا نقش اصلی در نبرد با داعش را بر عهده گرفته است.

به گزارش ریسک نیوز،همزمان با آغاز عملیات ارتش و نیروهای مردمی برای ازادسازی شهر تکریت رویترز در گزارشی به این عملیات پرداخت و تاکید کرد که نیروهای مردمی نقش مهمی در این عملیات دارند.
رویترز با اشاره به پیشروی‌های نیروهای عراقی در مقابل افراد مسلح داعشی تاکید کرد که نیروهای سازمان بدر نقش مهمی در نبردهای روزهای اخیر در تکریت برعهده داشتند.

این خبرگزاری انگلیسی در ادامه با اشاره به نقش ایران در کمک به نیروهای عراقی در نبرد با داعش تاکید کرد: نبرد تکریت مثال خوبی است که نشان می‌دهد چگونه تهران بجای آمریکا درحال ایفای نقش اصلی در نبرد با داعش است.

رویترز در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای مردمی با پشتیبانی جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش عراق در نبرد با داعش هستند تصریح کرد که عملیات در تکریت بدون حضور نیروهای ائتلاف پیش می‌رود.

براساس این گزارش، ایران همان استراتژی نظامی را در عراق به کار گرفته است که در سوریه برای مقابله با تروریست‌ها به کار بسته تاکید کرد که نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی در آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی در عراق دارد.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که عملیات آزادسازی استان صلاح الیدن عراق وارد پنجمین روز خود شده و گزارش‌ها حاکی از شکست سنگین تروریست‌ها و فرار آنها از نبرد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  1  =