عدم توازن در بازار بیمه در حوزه مدیریت ریسک

قائم مقام بیمه آرمان تصریح کرد:

در بحث فنی و مدیریت ریسک شاهد عدم توازن در بازار بیمه کشور هستیم. برخی از شرکت های بیمه، قبول ریسک را بر اساس مدیریت ریسک انجام نمی دهند؛ و بیشتر مد نظر آنها افزایش پرتفوی است تا مدیریت ریسک.

به گزارش ریسک نیوز، قائم مقام بیمه آرمان، با تشریح وضعیت کنونی شرکت گفت: در بحث فنی و مدیریت ریسک شاهد عدم توازن در بازار بیمه کشور هستیم. برخی از شرکت های بیمه، قبول ریسک را بر اساس مدیریت ریسک انجام نمی دهند؛ و بیشتر مد نظر آنها افزایش پرتفوی است تا مدیریت ریسک.

وی افزود: بنابراین در بازار نرخ های نا مناسب مشاهده می شود که به خاطر یک رقابت غیر سازنده ، این نرخ ها به بیمه گذاران عرضه می شود. ولی در شرکت ما قبل از هر عرضه، ریسکی از طرف بیمه گذار، بر اساس مبانی ریسک مورد نظر قرار می دهند و سوابق بیمه نامه و خسارت مد نظر قرار می گیرد و به طور کامل بررسی می شود. بعد در جلسات خاص و تخصصی راجع به آن ریسک تصمیم گیری می شود و اگر مناسب تشخیص داده شد، باتوجه به اینکه ظرفیت نگهداشت ریسک ما چقدر است، آیا همه آنرا خود ما نگه میداریم. یا ریسک را توزیع می کنیم یا اگر مازاد بر ظرفیت شرکت باشد بررسی می شود که آیا بیمه گران اتکایی این ریسک و نرخ را می پذیرند و اگر به نتایج مثبت رسیدیم آن ریسک را قبول می کنیم یا نه ؟

وی عنوان کرد:  در مبحث توانگری مالی در شرکت های بیمه ،پنج سطح در آیین نامه شورای عالی بیمه پیش بینی شده است که سطح یک (بالاترین سطح) مربوط به شرکت هایی هستند که توانایی ایفای تعهدات خودشان را دارند و در آخرین رتبه بندی که بیمه مرکزی انجام داده، شرکت بیمه آرمان به همراه برخی شرکت های بیمه در سطح یک توانگری مالی قرار گرفته و همچنین بیمه آرمان در جایگاه دوم سطح یک توانگری مالی قرار دارد. بنابراین با توانایی خوبی که داریم ،در قبول ریسک و ایفای تعهدات ، شرکت خوشنامی هستیم.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  40  =  50