حرکت سنهاب به سمت تجمیع داده های آماری

بررسی سامانه نظارت و هدایت الکترونیک بیمه نشان می دهد

از امکاناتی که این سامانه که در اختیار عموم فعالان صنعت بیمه قرار گرفته لینک آزمایشی آمار ماهانه برحسب شرکت از سامانه سنهاب و لینک آزمایشی آمار ماهانه برحسب رشته از سامانه سنهاب می باشد . بدون تردید این گونه آمار های ارائه شده ضمن نوید عزم مسئولان بیمه مرکزی در حرکت به سمت سازمانی هوشمند در پیدایش دید جامع برای مدیران و فعالان صنعت موثر خواهد بود.

 ریسک نیوز / سید حسین علوی : بی شک یکی از عواملی که می تواند به هدایت و رشد صنعت بیمه کمک کند ارائه آمار تحلیلی مناسب، کارآمد و به روز است. چراکه توجیه و تبیین خواسته ها تنها با داشتن آمارو تحلیل وضع موجود و پیش بینی وضع آینده میسر خواهد بود. داشتن آمار و اطلات دقیق تنها راهی است که می تواند با نگاهی علمی و دقیق مدیران و تصمیم سازان را از عوام زدگی برهاند و موجبات برقراری یک نظام هماهنگ و پیش بینی شده را فرآهم آورد .داشتن برنامه ای جامع و نظامی هدفمند که تمام زیر برنامه ها را در یک تعادل قابل قبول و بالنده کنار هم مستقر سازد تنها با داشتن آمار و تحیل و اشراف کامل بر داده ها امکان پذیر خواهد بود.

چندی پیش بیمه مرکزی از تکمیل سامانه نظارت و هدایت الکترونیک بیمه (سنهاب ) خبر داد. همانطور که در معرفی این سامانه ازسوی بیمه مرکزی اعلام شد سنهاب، در ابتدا به منظور بهبود وضعیت آمار و اطلاعات شرکتهای بیمه و سهولت دسترسی اطلاعات عملکردی صنعت برای ارائه به دستگاه های نظارتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تعریف شده بود اما اکنون با تجمیع اطلاعات و فراهم آوردن دسترسی های نظارتی و هدایت شرکتهای بیمه و صنعت بیمه می تواند بعنوان پایگاه اطلاعاتی جامعی قلمداد شود . چراکه سنهاب اهدافی نظیر سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات عملکردی شرکتهای بیمه به منظور اشراف اطلاعاتی به صنعت بیمه ، امکان ارائه سرویس های ارزش افزوده به بیمه گذاران ، ارائه سرویس های ارزش افزوده به شرکت های بیمه ، تمرکز اطلاعات مهم و اساسی صنعت بیمه در بیمه مرکزی و ارائه گزارش ها و داده های مورد نیاز به وزارت امور اقتصادی و دارایی و میسر نمودن تغذیه اطلاعاتی سامانه یکپارچه اطلاعات اقتصادی کشور با داده های صنعت بیمه را در دستور کار خود قرار داده است.

 با مراجعه به سایت بیمه مرکزی در می یابیم ، از امکاناتی که این سامانه که در اختیار عموم فعالان صنعت بیمه قرار گرفته لینک آزمایشی آمار ماهانه برحسب شرکت از سامانه سنهاب و لینک آزمایشی آمار ماهانه برحسب رشته از سامانه سنهاب می باشد . بدون تردید این گونه آمار های ارائه شده ضمن نوید عزم مسئولان بیمه مرکزی در حرکت به سمت سازمانی هوشمند در پیدایش دید جامع برای مدیران و فعالان صنعت موثر خواهد بود.

در لینک آمار ماهانه بر حسب شرکت از سامانه سنهاب عملکرد شرکتهای بیمه در انواع رشته های بیمه بصورت تجمیعی از شهریور ماه سال 93 قابل ملاحظه است. این گزارش ها در بردارنده حق بیمه تولیدی، تعداد بیمه نامه های صادره ، خسارت پرداختی، تعداد موارد خسارت و نسبت خسارت می باشد.

در لینک آمار ماهیانه بر حسب رشته از سامانه سنهاب، عملکرد شرکتهای بیمه در انواع رشته های (آتش سوزی، باربری، حوادث، حوادث راننده، بدنه اتومبیل، شخص ثالث و مازاد، درمان ، کشتی ، هواپیما، پول، مسئولیت، اعتبار، نفت وانرژی، سایرانواع بیمه و زندگی) بصورت تجمیعی از شهریورماه سال 93 با شاخص هایی نظیر حق بیمه تولیدی، تعداد بیمه نامه های صادره ، خسارت پرداختی، تعداد موارد خسارت و نسبت خسارت مورد بررسی قرار گرفته است.   

به هر تقدیر افزایش و رشد اینگونه خدمات IT محور بی تردید در رشد و تعالی صنعت بیمه نقش به سزایی خواهد داشت زیرا همانگونه که اشاره شد امروزه دانایی مدیران و فعالان صنعت بیمه منوط به داده ها و اطلاعاتی است که می تواند ماهیت سمت و سوی حرکت  این صنعت را بطور کامل تغییر دهد .

 ازسوی دیگر می توان اذعان نمود در دنیای امروز یکی از شاخص های ارزیابی توسعه کشورها داشتن نظام و فرایند کمی و کیفی فعالیت های آماری است و ارائه چنین خدماتی از سوی نهاد ناظر  بدون شک جهت شفافیت اطلاعات و به دنبال آن توسعه فرایند های نوین مدیریت ریسک مبتنی بر آمار بروز و  مستند ضروری خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  2  =