۸ میلیون شاغل بیمه ندارند

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی:

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بیش از ۶۰۰هزار بیمه شده جدید امسال به جمع بیمه‌شدگان اضافه شدند، گفت: از حدود ۲۳ میلیون شغل شناسایی شده ۱۵ میلیون شغل مربوط به بیمه‌شدگان هستند و بقیه این مشاغل از مشاغل غیر بیمه‌ای است.

به گزارش ریسک نیوز،علی ربیعی در جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در راستای ثبات اقتصادی کشور عنوان کرد: همه تلاش ما بر این بود که تحولات اقتصادی را پیش‌بینی‌ پذیر کنیم.
ربیعی با اشاره به پیش‌بینی‌ پذیر شدن نرخ ارز، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شاهد آن هستیم که نرخ سکه و دلار نیز به توازن رسیده و از صف‌های طولانی خرید سکه و دلار خبری نیست.
وی با اشاره به تدوین لایحه حمایت از تولید در دولت یازدهم بیان کرد:‌ در این لایحه بن حمایت از تولید به خوبی دیده شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به کارگاه‌های کوچک و بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی را از ملزومات امروز کشور عنوان و تصریح کرد:‌ حمایت از بخش‌های میانی تولید از محورهای توسعه و رشد اقتصادی کشور است.
ربیعی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با کشورهای موسوم به 1+5 این مذاکرات را نشانه عزت و اقتدار نظام اسلامی ما عنوان و تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای پرستیژ ملت ایران را ارتقاء بخشیده‌ایم.
وی با اشاره به نوسانات موجود در قیمت جهانی نفت، تصریح کرد: برای هر 3 سناریوی 40،50 و 60 دلاری بهای نفت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رشد اقتصادی 3 درصدی کشور بیان کرد: این رشد 3 درصدی با وجود همه شرایط تحریم‌ها و دشمنی‌های غرب علیه ملت ایران، علامتی از عزم ملت ایران به کشورهای استکباری بود.
ربیعی با تأکید بر لزوم توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورهای دنیا، تصریح کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی در تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان نظام مهندسی کشور منعقد شده است در حال پیگیری است.
به گفته وی خدمات فنی و مهندسی کشورمان به دیگر کشورهای دنیا صادر خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ویژگی‌های استان سمنان برای توسعه کسب و کار بیان کرد: استان سمنان از پنجره جمعیتی مناسبی برخوردار است.
ربیعی افزود: 78.6 درصد جمعیت استان سمنان توانایی اشتغال به کار دارند که این آمار بسیار مناسبی است.
وی با اشاره به نرخ رشد کشور در دولت تدبیر و امید بیان کرد: این نرخ در دولت یازدهم 7.4 درصد بهبود یافته است و در استان سمنان نیز 2.3 درصد بیش از میانگین کشوری است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این نکته نشانه این است که افراد تمایل بیشتری به کار دارند.
ربیعی با بیان اینکه ظرفیت و آمادگی برای توسعه استان سمنان وجود دارد، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان سمنان مانند سراسر کشور شرایط مناسبی ندارد.
وی افزود: سرمایه‌گذاران سال‌ها در کشور رکود و فقدان رشد را تجربه کرده‌اند و پیمانکاران با مطالبات زیادی از دستگاه‌های اجرایی مواجه هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

53  −  49  =