کاهش فرانشیز درمانی بازنشستگان

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از تسهیل بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،سید تقی نوربخش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یکی از اقدامات تامین اجتماعی در سال ۹۴ کمک به بازنشستگی افراد شاغل در کارهای سخت و زیان آور است بطوریکه دراین طرح سهم حق بیمه پرداختی کارفرمایان تسهیل می شود.

وی اظهار داشت:در گذشته کارگران شاغل در مشاغل سخت برای بازنشستگی در ۲۰ سال متوالی فقط در سال می توانستند ۱۰ روز غیبت غیر موجه داشته باشند و داشتن بیش از این روز غیبت غیر موجه باعث می شد که با ۲۵ سال بازنشسته شوند و این موضوع مشکلاتی را برای کارگران ایجاد کرده بود به همین دلیل اصلاح آیین نامه آن تدوین و در نهاین آیین نامه جدید به تصویب رسید بطوریکه بر اساس آن غیبت غیر موجه از ۱۰ روز در سال به ۳۶۵ روز در طول ۲۰ سال افزایش یافت وکارگران می توانند با ۲۰ سال سابقه متوالی بازنشسته شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: قانون جدید در حال حاضر اجرا می شود و با تسهیلاتی که در سال ۹۴ قرار است برای کارفرمایان در نظر گرفته شود روند بازنشستگی کارگران در مشاغل سخت افزایش خواهد یافت.

نوربخش همچنین از کاهش فرانشیز درمانی بازنشستگان در مراکز درمانی دانشگاهی در سال ۹۴ نیز خبر داد و گفت: برنامه سازمان رفع مشکلات درمانی و معیشتی بازنشستگان است به همین دلیل اقداماتی نیز در این خصوص انجام خواهد شد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  3  =