آیا سکه این هفته یک سقوط نرخ را تجربه می کند؟

قیمت جهانی طلا با سقوط ۳۲ دلاری در روز گذشته به ۱۴۳۶ دلار در هر اونس رسید و این در حالی است که داچ بانک آلمان پیش بینی خود از قیمت طلا در سال ۲۰۱۳ را ۱۰۴ دلار کاهش داد و متوسط قیمت ۱۵۳۳ دلاری را برای این فلز طی این سال پیش بینی کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ملت ایران، قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته بازارهای جهانی با سقوط ۳۲ دلاری مواجه شد و به پایین ترین رقم طی دو هفته گذشته رسید که این امر قطعا باعث کاهش نرخ سکه طلا در ایران خواهد شد .
 
هر اونس طلا در این روز و در پایان معاملات هفته گذشته به ۱۴۳۶.۶ دلار رسید. قیمت طلا در روز جمعه با کاهش ۳۲ دلاری نسبت به روز قبل از آن مواجه شده است.
 
قیمت این فلز گرانبها از ابتدای سال جاری میلادی ۱۲ درصد کاهش یافته است و ماه گذشته سقوط ۲۵۰ دلاری را تجربه کرد که تاکنون تنها حدود ۱۰۰ دلار از این رقم جبران شده است. قیمت طلا در اواسط آوریل به ۱۳۳۲ دلار در هر اونس رسیده بود.
 
داچ بانک آلمان در جدیدترین گزارشی که منتشر کرده پیش بینی خود از قیمت طلا در سال ۲۰۱۳ را حدود ۱۰۰ دلار کاهش داده است. این بانک که پیش تر پیش بینی کرده بود قیمت طلا در سال جاری میلادی به ۱۶۳۷ دلار در هر اونس برسد در گزارش جدید خود این رقم را به ۱۵۳۳ دلار در هر اونس کاهش داده است.
 
بر اساس این گزارش، افزایش شاخص بورس های جهان در پی افزایش امیدواری ها نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی جهان به همراه افزایش ارزش دلار علل اصلی افت قیمت طلا در روز جمعه عنوان شده اند.
 
هر یورو در برابر ۱.۲۹۸۹ دلار طی این روز معامله شد که افزایش ۰.۵۵ سنتی ارزش دلار در این روز را نشان می دهد. ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز به بالاترین رقم طی ۴ سال گذشته رسیده است.
 
در اثر افزایش ارزش دلار قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در روز گذشته با ۵۶ سنت کاهش به ۱۰۳.۹۱ دلار و قیمت نفت سبک آمریکا با ۳۵ سنت کاهش به ۹۶.۰۴ دلار در هر بشکه رسی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  2  =