توصیه ای برای سرمایه گذاری در بورس پس از تفاهم لوزان

محمد یوسف امین داور، کارشناس بازار سرمایه اعتقاد دارد در شرایطی که وضعیت مساعدی برای بازار های مالی پیش بینی می شود مردم باید به دور از هیجان و بر اساس یک تحلیل صحیح در بازارها سرمایه گذاری کنند.

به گزارش ریسک نیوز،محمدیوسف امین داور، کارشناس بازار سرمایه اعتقاد دارد با تفاهمی که در لوزان بین ایران و کشورهای 1+5 اتفاق افتاده اقبال مردمی قابل توجهی به بورس صورت خواهد گرفت اما باید به تبلیغات نادرستی که توسط شرکت های غیر مجاز صورت می گیرد توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین امین داور در برنامه تلویزیونی روزآمد که هر صبح از شبکه پنج سیما پخش می شود با نمایش تصویری از یک آگهی تبلیغاتی و ادعای صورت گرفته مبنی بر بازدهی 50 درصدی ماهانه تاکید کرد:« با توجه به تفاهم صورت گرفته ممکن است جو روانی برای سرمایه گذاری در بورس اتفاق افتد که مردم در این رابطه باید هوشمندانه دقت کنند. به طور مثال یک آگهی برای من فرستاده شده که در آن به مردم برای بازدهی 50 درصدی در ماه وعده داده بود. این آگهی چند ایراد دارد.»

او در تشریح ایرادهای وارده به این آگهی توضیحاتی اینچنین مطرح کرد: «نخست اینکه این آگهی مجوزی از بورس ندارد. ایراد دوم بازدهی واهی برای مردم ایجاد می کند و همچنین خطای تکنیکی دارد و بر اساس آن ممکن است یک سرمایه گذار ماهی 50 درصد بازدهی به دست آورد اما نمی توان دو تا سه ماه پشت هم آن را به دست آورد و  تقریبا غیر ممکن است.»

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد:« برای اینکه این اشتباه را نکنیم باید ذات بازار را بشناسیم. بر این اساس اگر نمودار بازدهی سالانه را از سال 71 تا الان بررسی کنیم جالب است که 4 دوره رونق و رکو د داریم. در این نمودار بازدهی از منفی 24 درصد تا 108 درصد وجود دارد. بر این اساس یک آدم حرفه ای می تواند پولش را 4 برابر کند. این اتفاق ممکن است بیفتد اما در 23 سال فقط 5 بار اتفاق افتاده است. نمی تواند هر سال چنین کاری را انجام داد چرا که وقتی  آب اقیانوس پایین می آید یک کشتی نمی تواند بالا برود. لذا وقتی ذات بازار را بشناسیم متوجه این نکته خواهیم شد که فردی وقتی ظرف یک سال پولش را 4 برابر کند ماهی 12.5 درصد بازدهی می شود. »  

امین داور با تاکید بر اینکه بورس یک سیستم اجتماعی است گفت: « در شرایطی که وضعیت مساعدی برای بازار های مالی پیش بینی می شود مردم باید به دور از هیجان و بر اساس یک تحلیل صحیح در بازارها سرمایه گذاری کنند.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  10