تاکید نماینده دادستان بر مجرمیت رییس بانک پارسیان شعبه نیروی هوایی

یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران/۲

در ابتدای یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران قاضی سیامک مدیر خراسانی از نماینده مدعی‌العموم خواست تا از کیفر خواست «س.ح» دفاع کند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا ذبیح‌زاده نیز در جایگاه قرار گرفت و گفت:‌ متهم «س.ح» رییس بانک پارسیان شعبه نیروی هوایی متهم به عضویت در شبکه اختلاس و پولشویی است.

نماینده دادستان افزود: ‌بیشتر دفاع متهم در این قالب بوده که بیان کرده اساسا نمی‌دانم به چه اتهامی محاکمه می‌شوم و اقدامات خود را در خصوص امر آمر و مبنی بر مشتری مداری توجیه می‌کند. کارمند خدماتی بانک در اظهارات خود بیان کرده که به دستور «س.ح» چک‌هایی را به نام افراد آقای «ج.الف»، از بانک‌های مختلف ملت، صادرات ومسکن و … وصول کرده و به دستور وی به نام خود چک‌های بانکی رمز‌دار می‌گرفته است و آن مبلغ را عینا به حساب آقای «ج.الف» انتقال داده است. چک استانداری به مبلغ 500 میلیون تومان، به دلیل نقص امضاء وصول نشد به دستور آقای «س.ح» به بخشداری باقرشهر برده و تحویل داده شده و چک‌های معادل 500 میلیون تومان را دریافت و تعدادی را وصول و تعدادی را به‌آقای «س.ح» داده است.

نماینده مدعی‌العموم خاطر نشان کرد: اینکه آقای «س.ح» در دفاع از خود ادعای مشتری مداری می‌کند باید بیان کنم واقعا ایشان برای همه مشتری‌های دیگر این کار می‌کردند، یعنی برای مشتری‌مداری، بانک چک‌ها را به کارمندان بانک می‌داده تا وصول شود.

ذبیح‌زاده ادامه داد: یکی دیگر از کارمندان بانک به نام «ح.م» در اظهارات خود گفت: میلیارد‌ها تومان پول دولت به حساب ایشان واریز شده است. وقتی می‌پرسم چرا مبالغ به حساب شما کارسازی شده این کارمند می‌گوید به دستور آقای «س.ح» چک را به حساب خودم واریز می‌کردم و بعد عینا آن را به آقای «ج.الف» می‌دادم. این کارمند زمانی که از آقای «س.ح» می‌پرسد که پول را چرا باید به حساب «ج.الف» واریز کنم، وی پاسخ می‌دهد چون آقای «ج.الف» از مشتری خاص بانک است.

ذبیح‌زاده ادامه داد:‌ یکی دیگر از کارمندان بانک ملت ـ بانک تحت تصدی آقای «س.ح» ـ به نام آقای الف.الف در تحقیقات مقدماتی گفته من در زمان ریاست آقای «س.ح» مشغول فروش ایران چک شعبه بودم اواخر سال 84 بود که آقای «س.ح» به اتفاق دو نفر دیگر با کیسه‌های پر از تروال وارد شعبه شدند و از آقایان «م» و «ر» خواستند که هر مشتری به شعبه مراجعه می‌کند به جای ایران چک‌های از این تراول استفاده شود و آنها را تحویل مردم بدهند. این تروال‌های بالای میلیارد‌ها تومان در کیسه‌ها بود. بنابراین این اقدمات نشان دهنده نقل و انتقال پول ناشی از جرم و پولشویی و تطهیر پول‌های کثیف بود.

 

نماینده مدعی‌العمومی در پایان اظهاراتش گفت:‌ چک صادر شده از بیمه ایران از شعبه کرج (چک‌های ناشی از اختلاس) به مبلغ 150 میلیون ریال به چک مسافرتی تبدیل می‌شود که این 12 فقره چک‌های مسافرتی توسط آقای «س.ح» در بانک ملت شعبه اسکان نقد می‌شود. بنابراین آقای «س.ح» متهم به عضویت در شبکه اختلاس بوده و با این اقدامات مبادرت به پولشویی کرده است.

 

ذبیح‌زاده تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که هیچ‌گونه اطلاعات و اسنادی در خصوص مدارک افتتاح کننده حساب در این بانک وجود ندارد؟ آیا این اقدمات در راستای مشتری‌مداری است. ثانیا امضا‌ءهای مشتری که در پشت چک بیمه و سند برداشت از حساب وجود دارد، با هم مغایر است.

نماینده مدعی‌‌العموم در ادامه گفت:‌ مشخص شد که آقای «س.ح» ضمن وصول کردن چک‌هایی که منشاء آن از حساب آقای «د.س» بوده که به حساب شخصی تعدادی از کارمندان بانک پارسیان واریز و بعد از حساب شخصی کارکنان در حساب آقای «ج.الف» کارسازی شده است. بنابراین چه لزومی دارد چکی که از حساب آقای «د.س» بوده به حساب کارکنان بانک واریز شود و در نهایت به حساب آقای «ج.الف» واریز شود.

ذبیح‌زاده در ادامه به تعدادی از چک‌ها که از حساب آقای «د.س» بوده و تمامی آنها به دستور آقای «س.ح»، توسط کارکنان بانک وصول می‌شده و به حساب شخصی پرسنل کارسازی شده و در نهایت به حساب آقای «ج.الف» واریز شده است، اشاره کرد.

 

ذبیح‌زاده گفت: برابر اظهارات خود متهم «س.ح» که گفته به توصیه آقای «ج.الف» برای خانم «الف» و آقای «ک.الف» و دیگران اقدام به افتتاح حساب کرده است و همچنین متهم در اظهارات خود بیان کرده از طریق «ج.الف» با آقای «ک.الف» آشنا شده و یک واحد آپارتمان از آقای «ک.الف» خریداری و از بابت این خرید مبلغی را به آقای «ج.الف» به عنوان کمک به «س.ح» پرداخت کرده است.

 

وی ادامه داد: 40 میلیون تومان به صورت نقدی در تاریخ 17/ 6/ 84 و 2/ 7/ 84 به حساب «س.ح» واریز شده که منشاء آن مشخص نیست.

 

ذبیح‌زاده تاکید کرد: با عنایت موارد گفته شده و مساعدت مالی آقای «ج.الف» جهت خرید آپارتمان آقای «س.ح» از آقای «ک.الف» و همین‌طور افتتاح حساب توسط آقای «س.ح» برای کارکنان دیگر و همین‌طور مشغول به کار شدن دختر «س.ح» در بیمه ایران، همگی نشان‌دهنده این است که متهم با علم و آگاهی اقدامات خود را با هدف پولشویی انجام داده است.

نماینده دادستان در پایان گفت: اقدامات آقای «س.ح» اتهام وی را به عنوان عضویت در شبکه اختلاس و همین‌طور پولشویی نشان می‌دهد و اتهام وی محرز است و برای مشارالیه تقضای مجازات را دارم.

 

قاضی مدیرخراسانی در ادامه این جلسه از «س.ح» و وکیلش خواست اگر حضور دارند در جایگاه قرار گیرند که متهم و وکیل وی در دادگاه حضور نداشتند.

ادامه دارد…

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  4  =  1