مصرف کنندگان مشتاق بیمه عمر هستند

نتایج بررسی Deloitte نشان داد:

با توجه به بررسی انجام شده توسط Deloitte بر روی خریداران بیمه عمر ، علت اصلی اینکه بسیاری از افراد فاقد پوشش بیمه هستند این است که هیچ شرکت بیمه ای آنها را دعوت به خرید محصولاتشان نکرده است. حتی افراد بیمه شده ای که مایل به خرید پوشش اضافه هستند اغلب میگویند توسط شرکت ها جذب نشده اند.

به گزارش ریسک نیوز، ربکا آموروسو نایب رئیس شرکت Deloitte که مسئول اجرایی این بررسی بوده، می گوید: "در  بررسی های ما روشن شده است که بیمه عمر در اذهان بسیاری از مشتریان وجود دارد."

آموروسو می افزاید:" به درصد قابل توجهی از پاسخ دهندگان پوشش بیمه عرضه نشده بود، همچنین بسیاری اشاره کردند که هرگز به ابتکار عمل خودشان اقدام به خرید پوشش نمیکنند. عدم تشویق آنها باعث افزایش شکاف بین اهداف بیمه گزاران و احتیاجات مصرف کنندگان می شود."

بررسی (صدای مشتری بیمه عمر) با هدف ارائه بینشی به بیمه گزاران از درک مردم نسبت به ارزش بیمه عمر و همچنین تعیین جایگاه این پوشش در میان دیگر فعالیت های مالی مصرف کنندگان صورت گرفت. این بررسی باورها، انگیزه ها، تاثیرات، الویت ها و ترجیحات  مربوط  به  خریداران و غیر خریداران را پوشش داده است.

Deloitte همچنین برخی از چالش های بازاریابی که شرکت های بیمه در گسترش نفوذ خود بین بیمه و بیمه شوندگان با آن مواجه هستند را شناسایی کرده است. سم فریدمن، رهبر تحقیقات بیمه Deloitte  که بررسی را رهبری نموده می گوید:" تعداد قابل توجهی از پاسخ دهندگان صراحتا می گویند نمی دانند آیا به پوشش بیشتری احتیاج دارند، و اگر دارند نمی دانند به چه مقدار از آن نیاز دارند. با این حال بقیه می گویند آنها بیمه عمر می خواهند اما استطاعت خریدش را ندارند. حتی خریداران فعلی نیز کاملا به بسیاری از نیازهای مالی که بیمه عمر می تواند تقبل کند، مانند منبع درآمد در بازنشستگی، راهی برای صرفه جویی هزینه برای موارد مالی اضطراری، یا کمک به تامین مالی هزینه تحصیل کودک واقف نیستند."

افراد بیمه شده بیشتر از افراد بیمه نشده از منافع و ارزش بیمه عمر آشنا هستند، اما هنوز هم سیاست نیمی از افراد تحت پوشش با مزایایی که بیمه تامین میکند همگام نیست.

دیگر یافته های کلیدی این بررسی عبارت بودند از:

  • 33 درصد پاسخ دهندگان گفتند فاقد پوشش هستند به این علت که هیچ کس به آنها شرایطی پیشنهاد نکرده است.
  • در حالی که برای اکثریت بیمه عمر الویت اول نیست، 45 درصد افراد بدون بیمه عمر و 70 درصد افراد تحت پوشش بیمه عمر آن را جزو 5 الویت مالی خود طبقه بندی کردند.
  • تعداد قابل توجهی از بیمه شد گان و بیمه نشدگان  به خرید بیمه جدید یا اضافی طی 2 سال اینده تمایل دارند.
  • افراد مسن سخت تر از افراد جوان درخواست ها را قبول می کنند.
  • برای جوان ترین پاسخ دهندگان درخواست نامه و روند تعهد بسیار دشوار تر از افراد مسن تر بود.
  • محرک های مالی و رویداد های آشنای زندگی در اقدام به خرید بیمه عمر بسیار مهم هستند. با این حال چون بسیاری از پاسخ دهندگان در مورد نقش مزایای بیمه عمر دائمی آشنا نیستند یا متوجه آن نشده اند،لزوما به آن مانند یک راه حل بلند مدت جامع برنامه ریزی مالی فکر نمی کنند.

آموروسو می افزاید:"صرف نظر از وضعیت اقتصادی، بیمه عمر همچنان در خدمت نیاز های مالی حیاتی خاص می باشد. از این مطالعه روشن است که شرکت های بیمه می توانند بر اساس وضعیت فعلی بیمه مشتری، سن و فاکتورهای کلیدی دیگر، به کمک گسترش توسعه آموزشی و بازاریابی فعالیت شان را گسترش دهند."

 

درباره گروه بیمه Deloitte

گروه بیمه Deloitte  از بیش از  کارمند 2،000حرفه ای، از جمله مدیران بیمه و قانون گزاران سابق، تشکیل شده و در خدمت بسیاری از بیمه های برتر جهان، بیمه اتکایی و شرکت های کارگزاری است. این گروه و رهبران آن دریافت کننده جوایز بسیاری، از جمله بهترین شرکت مشاوره ای Reactions Global Awards در سال 2010 و 2011 است.

منبع:insurancenewsnet.com

ترجمه: احسان یزدانی

گزارش کامل بررسی:

http://www.deloitte.com/view/en_US/us/Industries/Insurance-Financial-Services/6ee76026f90d6310VgnVCM2000001b56f00aRCRD.htm

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  6