اهمیت رویکرد علمی در مسیر اصلاح روند نظارت در صنعت بیمه

در همایش بین المللی روش های مدرن در علوم اکچوئرال مطرح می شود

همایش بین المللی روش های نوین در علوم اکچوئرال و محاسبات فنی بیمه ای با هدف معرفی آخرین دستاوردهای علوم اکچوئرال و تاکید بر اصلاح رویه های نظارتی بر صنعت بیمه به کمک علم اکچوئرال برگزار می شود.

به گزارش ریسک نیوز از  روابط عمومی پژوهشکده بیمه غدیر مهدوی رییس پژوهشکده بیمه در آستانه برگزاری این همایش بین المللی در 25 فروردین ماه با اعلام مطلب بالا گفت:محاسبات ریسک در فضای رقابتی کنونی نقش بسیار جدی در تقویت بنیان های علمی نظارت در صنعت بیمه و مدیریت علمی کسب و کار در این صنعت دارد.
وی خاطر نشان کرداین محاسبات همچنین در فرایند ارزیابی تعهدات بیمه گران، تعیین توانگری مالی آنان، تعیین نرخ های فنی محصولات بیمه ای و ایجاد تعادل میان ریسک ها و تعهدات مالی نقش اساسی ایفا می کند.
وی افزود: اهمیت این موضوع برای نهادهای ناظر در این است که علاوه بر سنجش توانگری مالی شرکت های بیمه ، آنها را قادر می نماید ریسک کلی صنعت را ارزیابی و در زمان مناسب با ارائه هشدارهای لازم سلامت صنعت بیمه را تامین کند.
وی همچنین گفت: شرکت های بیمه نیز با استفاده همه جانبه از اصول علوم اکچوئرال می توانند با محاسبه دقیق حق بیمه ها و ذخائر لازم، تعادل مورد نیاز میان ریسک ها و تعهدات خود راایجاد و حفظ نمایند.
مهدوی در تشریح ماموریت پژوهشکده بیمه در برگزاری این همایش بین المللی اظهار داشت: طی دو سال اخیرموضوع ایجاد اصلاحات ساختاری در زمینه های نظارتی از سوی نهاد ناظر در صنعت بیمه مورد تاکید قرار گرفته است و برگزاری این سمینار علمی تلاشی است که در امتداد اصلاح رویه نظارت در صنعت بیمه با رویکرد علمی و متناسب با استانداردهای جهانی صورت می پذیرد.
وی با تاکید بر ضرورت تجهیز صنعت بیمه به دانش نوین بیمه ای گفت: خوشبختانه این همایش که با حضور یکی از اساتید مشهور جهانی این حوزه و استادان برجسته داخلی برگزار می شود می تواند به توسعه دانش اکچوئری و تربیت نیروی کارآمد در این زمینه برای پشتیبانی از خدمات بیمه ای بیمه گران کمک نمایند.
گفتنی است همایش روش‌های مدرن در علوم اکچوئرال در محل پژوهشکده بیمه برگزار می شود و سخنران اصلی آن ، پرفسور "یان دان" استاد برجسته علوم اکچوئرال از دانشگاه لوون بلژیک است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +  4  =