دانش اکچوئری می تواند ضریب نفوذ بیمه در ایران را افزایش دهد

پرفسور یان دان:

استاد برجسته علوم اکچوئری و محاسبات فنی صنعت بیمه در سمینار یکروزه روش های مدرن در علوم اکچوئرال گفت: مقاله هایی که در این سمینار ارائه شد نشان داد که دانشجویان و متخصصان بیمه های بازرگانی در کشور شما مستعد و هوشمند هستند.

به گزارش ریسک نیوز،پرفسور یان دان با اشاره به حضور در سمینارهای بین المللی مختلف در زمینه محاسبات فنی و علوم اکچوئرال گفت : شرکت کنندگان در این سمینار مشتاقانه بحث می کردند و اطمینان دارم که چنین روندی سبب بهبود عملکرد صنعت بیمه خواهد شد.

پرفسور یان دان در ادامه تصریح کرد : در سخنانی که با بسیاری از مدیران، محققان و دانشجویان در زمینه بیمه داشتم به این نتیجه رسیدم که صنعت بیمه آماده یک توسعه جامع است. من مطمئن هستم که دانش اکچوئری می تواند ضریب نفوذ بیمه در ایران را افزایش دهد.
وی خاطر نشان کرد: متخصصان اکچوئرال به معنای واقعی مورد نیاز صنعت بیمه هر کشور هستند و لازم است برای تربیت این افراد در کنار سمینارهای علمی به برقراری دوره های آموزش کارگاهی نیز برای توانمند سازی آنان اقدام کرد.
این استاد بل‍ژیکی به خبرنگار افق بیمه گفت: رشد بازار بیمه مسئله ای است که باید با رویکرد بین رشته ای حل شود، بنابر این علاوه بر اکچوئرها لازم است اقتصاد دانان، آمار دانان، پزشکان و متخصصان حوزه های دیگر نیز در آن درگیر شوندو البته اکچوئرها باید نقش مهمی در این روند داشته باشند.
وی در مورد مشکلات اکچوئرها گفت: آنان در تحلیل های آماری بسیار قوی هستند اما در ارائه این آمار به غیر اکچوئرها دارای مشکل هستند. بنابراین دانشگاه ها باید در این زمینه بسیار کمک کنند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه پرفسور یان دان دارای دکترای علوم اکچوئرال از دانشگاه کی یو لوون است و ریاست مرکز تحقیقاتی اکچوئری دانشگاه مزبور را بر عهده دارد.
گفتنی است در این سمینار یکروزه قریب 200 نفر از دانشجویان دانشگاه های مختلف در رشته های بیمه و اکچوئری و همچنین کارشناسان و مدیران شرکت های مختلف بیمه حضور داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

15  +    =  20