آینده بیمه اتکایی روشن نیست

بر اساس اعلام چهار موسسه بزرگ رتبه بندی

چهار موسسه بزرگ رتبه بندی اعلام کردند که آینده بیمه اتکایی در جهان چندان روشن نیست./در حقیقت این چهار موسسه جهانی توانایی بیمه اتکایی را در تحت پوشش قراردادن کامل بازگشت سرمایه ها زیر سئوال بردند ،هر چند که در این گزارش تاکید شده است که چشم انداز متصور شده برای بیمه اتکایی شرایط کنونی را زیر سئوال نمی برد بلکه بیشتر بر آینده دو یا سه سال آتی متمرکز شده است.

به گزارش ریسک نیوزاز  صنعت بیمه و  به نقل از بیزینس اینشورنس، چهار موسسه اصلی رتبه‌بندی در جهان از جمله "ای.ام بست"، "استاندارد اند پورز"، "مودی" و "فیچ" که بخش بیمه‌اتکایی را پوشش میدهند،‌ یک‌صدا اعلام کردند: هرچند که این نوع از بیمه می‌تواند به خوبی از مشکلات کنونی عبور کند و توانایی غلبه بر مسائل را دارد اما نمی‌توان چشم‌انداز عالی و درخشانی را برای آن متصور شد. این در حالی است که موسسه ای.ام بست اخیرا نگاه خود را تغییر داده و می گوید که این چشم انداز منفی نیز است.

نظام جدید سرمایه دارای سه وجه کلیدی دارد؛ سرمایه، مدیریت ریسک و شفاف سازی. بیمه‌گران باید علاوه بر ارزیابی کافی بودن سرمایه‌ها، توان مدیریت ریسک خود را تحت این نظام و براساس ریسک عملیاتی، ریسک راهبردی و ریسک اعتبار (شهرت) ارزش یابی کنند. علاوه بر این، بیمه گران باید در ارائه اطلاعات خود به صورت کاملا شفاف عمل کنند.

در این گزارش آمده است، عوامل مختلفی در این مسیر نقش دارند که یکی از آنان عدم توازن بین محصولات بخش بیمه اتکایی با نیازهای روزمره است. در حقیقت این چهار موسسه جهانی توانایی بیمه اتکایی را در تحت پوشش قراردادن کامل بازگشت سرمایه ها زیر سئوال بردند. هر چند که در این گزارش تاکید شده است که چشم انداز متصور شده برای بیمه اتکایی شرایط کنونی را زیر سئوال نمی برد بلکه بیشتر بر آینده دو یا سه سال آتی متمرکز شده است.

گزارش این چهار موسسه بزرگ در حالی اعلام می‌شود که پیش از این تاکید شده بود، چشم‌انداز توسعه در هر دو بخش بیمه عمر و غیرعمر در سالهای آینده نوید بخش است چراکه بازارهای نوظهور به دنبال سود ورشد بیشتر هستند. این امید و خوش‌بینی نه تنها نوید سود بیشتر می‌دهد بلکه زمینه ساز گسترش صنعت بیمه است چراکه بیمه گران در سال 2014 میلادی به نتایج خوبی دست یافته‌اند.

 

براساس این گزارش، توسعه و پیشرفت در بیمه وسایل نقلیه موتوری در این سال محقق شده است و پوشش بلایای طبیعی پس از پشت سرگذاشتن سال سخت 2013، در نیمه نخست سال 2014 به شرایط ایده آلی رسید و این سال برای بیمه گران غیرعمر سال خوبی بود.

بیمه اتکایی به بیمه ای می گویند که توسط شرکتهای بیمه و یا چند شرکت بیمه خریداری می‌شود؛ این خرید ممکن است یابه صورت‌مستقیم انجام بگیرد ویا از طریق مدیریت ریسک، بیمه‌گر دست به خرید بیمه نامه بزند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  4  =  4