حذف برنامه تحویل واحدهای مسکونی مهر پرند

درحالی تیرماه سال گذشته شرکت عمران پرند برنامه تحویل واحدهای مسکن مهر را در پنج اولویت تا نیمه نخست امسال اعلام کرد که لینک مربوط به این تحویل از سایت این شرکت حذف شده است، به‌ نظر می‌رسد برنامه جدید تحویل به‌ زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم،تیرماه سال گذشته شرکت عمران پرند از برنامه اولویت‌ بندی تحویل پروژه‌های مسکن مهر این شهر رونمایی کرد که بر اساس آن حدود نیمی از واحدهای طرح مذکور تا نیمه نخست امسال تحویل متقاضیان می‌ شد.
بر اساس جدول اولویت‌ بندی تحویل مشروط پروژه‌های مسکن مهر پرند، در اولویت اول افتتاح (تیرماه 93)از مجموع 15 هزار و 579 واحد مسکن مهر، 54 شرکت که پیشرفت فیزیک ساختمان آنها بین 95 تا 100 درصد است، 12 هزار و 421 واحد (79.7 درصد) تحویل متقاضیان می‌ شود.شرکت عمران پرند شرط تحویل این تعداد واحد را تامین آورده از سوی متقاضیان و خدمات زیربنایی اعلام کرده است.
در اولویت دوم (شهریور 93) 41 هزار و 930 واحد با پیشرفت فیزیکی 77 تا 100 درصدی قرار دارد که در نهایت از این تعداد 13 هزار و 899 مسکن مهر (31.1 درصد) با شرط تامین آورده و خدمات زیربنایی در ماه دوم تابستان تحویل متقاضیان می شود.
در اولویت سوم (بهمن 93) از 29 هزار و 917 مسکن مهر 21 شرکت 12 هزار و 312 واحد یعنی 41.1 درصد کل واحدها تحویل متقاضیان می‌ شود.
در اولویت چهارم نیز از مجموع 21 هزار و 25 واحد 19 شرکت 3 هزار و 875 واحد یعنی فقط 18.4 درصد به شرط تامین آورده و خدمات زیربنایی تحویل متقاضیان خواهد شد.
در اولویت پنجم (نیمه اول سال 94) نیز از مجموع 24 هزار و 794 واحد 23 شرکت کل واحدها (24794) تحویل متقاضیان می‌شود، لازم به ذکر است واگذاری پروژه‌های مسکن مهر در اولویت پنجم مشروط نیست.
باران هاشم‌ زهی مدیرعامل شرکت عمران پرند اوایل مردادماه یعنی تقریبا یکماه پس از اعلام اولویت‌ بندی با تاکید بر این‌ که بر اساس برنامه اولویت اول افتتاح پروژه‌های مسکن مهر آماده شد گفته بود: این در حالی است که به دلیل نبود انشعابات آب، برق وگاز این واحدها قابل واگذاری به متقاضیان نیست.
وی تصریح کرد: در تیرماه پروژه‌‌ای را افتتاح نکرده‌ ایم، اما پروژه‌ها بر اساس اولویت‌ بندی آماده است. بحث اصلی این پروژه‌ها نصب انشعابات است که در این زمینه جلسه‌ ای با مدیرعامل شرکت گاز استان تهران داشتم.
وی با بیان این‌ که انشعاب فاز اول افتتاح مسکن مهر پرند به‌ صورت پراکنده وصل شده است، افزود: برای نصب انشعاب سایر واحدهای باقیمانده با دستگاه‌های خدمات‌ رسان هماهنگ کرده‌ایم تا برای این واحدها نیز اقدامات لازم کنند.مدیرعامل شرکت عمران پرند با تاکید بر این‌ که بر اساس برنامه سازنده‌ها، ساخت واحدها مطابق تعهد انجام شده است، گفت: آسفالت محوط فاز اول افتتاح پروژه‌های مسکن مهر پرند نیز انجام شده است.
هاشم‌ زهی با اعلام این‌ که در فاز اول افتتاح 12 هزار و 300 واحد مسکن مهر آماده است، گفت: باید نصب انشعابات آب، برق و گاز این واحدها انجام شود تا بتوانیم آنها را به متقاضیان تحویل دهیم.
وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این انشعابات نصب می‌ شود، افزود: به‌ طور مستمر پیگیر این مسئله هستیم، اما نمی‌توان زمان مشخصی را در این رابطه اعلام کرد.
به جز افتتاح حدود 10 هزار واحد مسکن مهر در بهمن ماه سال گذشته که به نظر می‌ رسید همان واحدهای اولویت اول تحویل باشد تاکنون (31 فروردین‌ماه 94) خبری از اولویت‌های بعدی یعنی دوم، سوم و چهارم نشده است.
موضوع جالب توجه این‌ که لینک مربوط به اولویت‌ بندی تحویل واحدهای مسکن مهر از سایت شرکت عمران پرند (parand-ntoir.gov.ir) حذف شده است. این‌ گونه به نظر می‌رسد بنا به دلایلی از جمله عدم تعهد وزارتخانه‌های خدمات‌ رسان از جمله وزارت نیرو، برنامه اولویت‌ بندی تحویل مسکن مهر دچار تغییر و تحولات اساسی خواهد شد. به عبارت دیگر شرکت عمران پرند طی روزهای آینده برنامه جدیدی در رابطه با واگذاری واحدهای مسکن مهر را اعلام می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

60  +    =  65