طلا به کانال ۱۳۰۰ دلاری سقوط کرد

به دنبال افزایش ارزش دلار به بالاترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته قیمت جهانی طلا در ۲ روز گذشته ۲۵ دلار کاهش یافت و به ۱۳۸۵ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، با تقویت احتمال کاهش سیاست های انبساطی فدرال رزرو آمریکا، ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر جهانی افزایش یافت و طلا نیز برای ششمین جلسه متوالی شاهد کاهش قیمت بود.
پس از اینکه یکی از مدیران منطقه ای بانک فدرال رزرو اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا ممکن است تابستان امسال، اعمال سیاست محرک اقتصادی خود را کاهش دهد، ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر جهان روز جمعه افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در طی ده ماه گذشته رسید.
اظهارات جان ویلیامز، رئیس شعبه سانفرانسیسکوی بانک فدرال رزرو، موجب بروز تغییراتی در بازارهای مالی شد. سرمایه گذاران طرز فکر ولیلیامز را به سایر مدیران ارشد این بانک نظیر بن برنانکه، رئیس فدرال رزرو و جانت یلن، معاون بانک نزدیک می دانند.
مینوری اوچیدا، تحلیلگر بانک توکیو میتسوبیشی در این باره گفت: «در نشست قبلی تعیین خط مشی پولی، فدرال رزرو اعلام کرد که امکان کاهش و یا افزایش سیاست خرید اوراق قرضه 50، 50 است. اما بازارها اکنون نگران این مسئله هستند که برنانکه، در روز 22 می که قرار است در کنگره سوگند یاد کند، این امکان را به 55، 45 به نفع کاهش خرید اوراق تغییر دهد.»
بر اساس این گزارش شاخص دلار دی ایکس وای، که ارزش پول ملی آمریکا در برابر 6  ارز دیگر جهان را مورد سنجش قرار می دهد، با 0.4 درصد افزایش به 83.901 رسیده که تقریبا بالاترین شاخص دلار در طی ده ماه گذشته است.
اوچیدا افزود: «اما بهای اوراق قرضه آمریکا دیروز به رغم اظهارات ویلیامز افزایش قابل توجهی داشت. هر بازاری تحلیل خودش را دارد و ظاهرا در حال حاضر هیچ اجماع گسترده ای در خصوص موضع فدرال رزرو وجود ندارد.»

در حال حاضر هر یورو در برابر 1.2864 دلار معامله می شود که بر این اساس ارزش دلار در برابر این ارز از روز چهارشنبه تاکنون حدود 2 سنت افزایش داشته است.
در همین حال، تحت تاثیر تحولات بازار ارز،‌ قیمت جهانی طلا در روز جمعه برای هفتمین جلسه متوالی کاهش یافت که طولانی ترین دوره کاهش از مارس 2009 تا به امروز بوده است.
قیمت طلا که روز پنج شنبه با کاهش 24 دلاری به کانال 1300 دلاری سقوط کرده بود امروز نیز تاکنون یک دلار کاهش یافته و در حال حاضر هر اونس طلا در برابر 1385 دلار معامله می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  3  =  12