درد صنعت بیمه افزایش ۱۰ درصدی نرخ دیه نیست/ سهم‌خواهی ۳ نهاد از درآمد شخص ثالت

مدیرعامل بیمه البرز:

مدیرعامل بیمه البرز با مثبت ارزیابی کردن توافق مسئولان صنعت بیمه و قوه قضائیه، گفت: درد صنعت بیمه افزایش ۱۰ درصدی نرخ دیه نیست بلکه ساماندهی سهم سه نهاد از بیمه شخص ثالث است.

به گزارش ریسک نیوز،سید رسول تاجدار در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه نباید بدون تحلیل عمیق تنها به صرف عدم تغییر نرخ حق بیمه شخص ثالث و افزایش 10 درصدی نرخ دیه را موجب زیان شرکت‌ها ارزیابی کنیم، اظهارداشت: به نظر بنده امسال اتفاق خوبی رخ داد و مسئولان صنعت بیمه توانستند ارتباط خوبی با مسئولان قوه قضائیه پیدا کنند و به یک تفاهم در نرخ دیه برسند.

وی با بیان اینکه افزایش 10 درصد نرخ دیه رقم قابل توجهی نیست، افزود: در سال‌های آتی این تفاهم بیشتر خواهد شد و این خود اتفاق بسیار خوبی است.

مدیر عامل شرکت بیمه البرز با بیان اینکه 50 درصد پورتفوی صنعت بیمه شخص ثالث و رشته زیان ده است، گفت: اما نباید از این غافل شویم که عوامل اثرگذارتر در این حوزه که سود شرکت‌ها را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهد، منابعی است که به عنوان سهم بیمه شخص ثالث باید به نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و صندوق خسارت‌های بدهی پرداخت شود.

وی ادامه داد: در صورت‌های مالی شرکت بیمه البرز فقط 80 میلیارد تومان از درآمد شرکت برای این سه بخش پرداخت شده در حالی که سود شرکت 50 میلیارد تومان بوده است، بنابراین درد صنعت بیمه افزایش 10 درصدی نرخ دیه نیست بلکه ساماندهی سهم این سه بخش از بیمه شخص ثالث است.

تاجدار با بیان اینکه عدم افزایش حق بیمه در کل تصمیم خوبی بوده است، گفت: افزایش حق بیمه حد و اندازه‌ای دارد زیرا اگر از یک سطحی حق بیمه بیشتر شود، افرادی که سطح درآمدی مناسبی ندارند توان پرداخت آن را نخواهند داشت و در نتیجه عده‌ای از دایره آمار بیمه‌شدگان شخص ثالث خارج می‌شوند و تقلب و نرخ شکنی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز تاکید کرد: در کوتاه مدت افزایش نیافتن نرخ حق بیمه و افزایش 10 درصدی نرخ دیه زیان شرکت‌های بیمه را افزایش خواهد داد، اما در بلند مدت با تفاهمی که با قوه قضائیه به وجود آمده و تمایل بیشتر متقاضیان به دریافت حق بیمه شخص ثالث، این زیان جبران خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

78  −    =  70