فهرست اتومبیل های که از بیمه گران نمره قبولی گرفته اند

بر اساس انتشار موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) فهرستی از اتومبیل های را منتشر کرد که از نظر صنعت بیمه دارای کیفیت مناسب هستند و میزان خسارت ها را به حداقل می رسانند.

به گزارش ریسک نیوز از سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از آسوشیتدپرس، در این گزارش اتومبیل های جدید از نظر ایمنی و عملکرد دسته بندی شده است اما به باور بیمه گران اکثر آنان کیفیت لازم را ندارند. تنها سه مدل از هفت شاسی بلند اندازه متوسط مدل 2015 در تست‌ های تصادف که از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها انجام گرفت، نمره قابل قبولی داشتند.

در جدیدترین دور از تست‌ های تصادف که همه ساله انجام می‌شوند، "نیسان مورانو" و "جیپ رنگلر" بالاترین امتیاز یا رتبه خوب را کسب کردند. "فورد فلکس" دومین امتیاز قابل قبول را در این تست به دست آورد.

شاسی بلندهای "داج دورانگو"، "جیب چروکی" و هیوندای "سانتافه" رتبه پایین و "داج جورنی" رتبه ضعیف را در این تست که در آن 25 درصد از قسمت جلوی خودرو با سرعت 40 مایل بر ساعت به یک مانع برخورد می ‌کند، کسب کردند.

این تست که در سال 2012 معرفی شد، بیشتر از تست های تصادف دولت آمریکا طالب دارد.

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه از این تست های تصادف استفاده می ‌کند تا خودروسازان را به افزودن قطعات ایمنی یا مقاوم کردن خودروهایشان در برابر تصادف به ویژه هنگامی که خودروها بازطراحی می‌شوند، برانگیزد.

در میان خودروهای سواری پرفروش، نیمی از آنها می ‌توانند هنگام برخورد از گوشه جلو و جمع ‌شدن کاپوت خود ایمنی سرنشینان را به خوبی حفظ کنند.

"مورانو" که بالاترین رتبه را در این تست تصادف به دست آورد، در هنگام برخورد قریب الوقوع از مقابل به صورت اتوماتیک ترمز می ‌کند. فورد فلکس به دلیل نداشتن ترمز اتوماتیک دومین رتبه بالا را به دست آورد در حالی که "جیپ رنگلر" به دلیل اینکه ایمنی اندکی در برابر تصادف از کنار و عقب خودرو داشت، رتبه بالایی به دست نیاورد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، در تست قبلی که از 9 شاسی بلند اندازه متوسط مدل سال 2014 انجام گرفت، تویوتا "هایلندر" بهترین رتبه را کسب کرد در حالی که "شورولت اکینوکس" و "جی ام سی ترین" ساخت شرکت جنرال موتورز به همراه "سورنتوی" کیا و "پت فایندر" نیسان دومین امتیاز بالا را از آن خود کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

99  −    =  95