تشکیل “انجمن بیمه تکافل” در امارات

یکی از شرکت های مشاوره ای در دوبی خبر داد

دولت امارات متحده عربی که یکی از بزرگترین بازارها در جهان را در اختیار دارد، قصد دارد تا “انجمن بیمه تکافل” راه اندازی کند.

به گزارش ریسک نیوز،از  صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، یکی از شرکت های مشاوره ای در دوبی با انتشار گزارشی از شرکت های فعال در بیمه تکافل خواست تا با همکاری و الحاق با یکدیگر، انجمن بیمه تکافل راه اندازی کنند؛ انجمنی که بر اساس منافع مشترک تشکیل می شود.

شرکت مشاوره ای "تراست اکونومیک" که بیشتر در زمینه مطالعات اقتصادی فعالیت می کند، در گزارش خود آورده است که تنها از این طریق می توان بیمه تکافل را در منطقه گسترش داد و نبض بازار را در دست گرفت.

در این گزارش آمده است که حداقل 10 شرکت بیمه تکافل در امارات متحده عربی فعالیت می کنند. این در حالی است که تعداد بیمه گران عادی در این کشور 60 شرکت اعلام شده است.

"رضا مسلم" مدیرکل شرکت "تراست اکونومیک" در این باره گفت: در حال حاضر میزان دارایی ها کل بیمه گران تکافل در امارت حدود 3 و یا 4 درصد از کل دارایی صنعت بیمه در این کشور را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: این سهم کوچک نشان می دهد که این صنعت به حمایت و تقویت نیازمند است که گام نخست آن همکارهای مشترک است.

مسلم همچنین در ادامه افزود: بیمه تکافل در سال 2013 میلادی حدود 17 درصد از درآمد کل صنعت بیمه امارات را به خود اختصاص داده بود اما این میزان در سال پس از آن، حدود 35 درصد اعلام شد. از سوی دیگر، سود خالص سالانه شرکت های فعال در این بخش از 72.1 میلیون درهم در سال 2013 به 76.4 میلیون درهم در سال 2014 رسید که رشد 6 درصدی را نشان می دهد.

طبق گزارش های منتشر شده، صنعت بیمه امارات متحده عربی، بیش از 7.2 میلیارد دلار درآمد داشته که تقریبا 45 درصد حق بیمه های نوشته شده مربوط به حوزه کشورهای خلیج فارس است. این پدیده سبب شده امارات متحده عربی به بزرگترین بازار بیمه در این منطقه تبدیل شود.

با توجه به رشد کلی سالانه 17 درصد، امارات متحده عربی رشدی بیشتر از متوسط خلیج فارس دارد. نفوذ، گسترش و تراکم صنعت بیمه اکنون در امارات متحده دو درصد بیشتر از اغلب کشورهای منطقه است البته در مقایسه با اقتصادهای پیشرفته دنیا، این آمار کم است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  5  =  2