کارگاه‌های تولیدی توان پرداخت افزایش حق بیمه را ندارند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کارگاه‌های تولیدی توان پرداخت افزایش حق بیمه ندارند و نه تنها به ورشکستگی آنها منجر می‌شود بلکه با شرایط اقتصادی فعلی عدم وصول مطالبات و کاهش درآمدها را به دنبال دارد.

به گزارش ریسک نیوز،ایرج عبدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی افزایش 18 درصدی حق بیمه اظهار کرد: اگر این افزایش برای کسب درآمد باشد به معنای ورشکستگی کامل شرکت‌ها و کارخانجات تلقی می‌شود زیرا اکنون مراکز تولیدی اگر سرانه بیمه آنها افزایش یابد دیگر این کارگاه‌ها توان پرداخت نخواهند داشت و ورشکست می‌شوند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین اظهار کرد:‌ بنابراین اگر تصور شود فقط با افزایش پول هم شغل ایجاد شده و هم تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد و موجب کسب درآمد می‌شود باید گفت که این مساله می‌تواند حتی افت درآمدها را به دنبال داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد:‌ وقتی کارگاه‌ها نتوانند بیمه پرداخت و کار کنند از کجا بایددرآمدی داشته باشند؟ لذا با اوضاع اقتصادی که اکنون وجود دارد و شاهد رکود در کارگاه‌های تولیدی هستیم این مساله عدم وصول مطالبات را به دنبال خواهد داشت و قطعا درآمدها را کاهش می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1