ماه آینده، نرخ بیمه های اتکایی کاهش می یابد

یک موسسه مالی آمریکایی

یک موسسه مالی آمریکایی اعلام کرد که در دوماه آینده میلادی نرخ های مربوط به حق بیمه اتکایی در جهان کاهش می یابد.

به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه و به نقل از وب سایت آرتمیس، موسسه خدمات مشاوره مالی "فیچ" در گزارشی اعلام کرد که نرخ بیمه اتکایی همچنان کاهش می‌یابد و در دو ماه آینده میلادی شرایط و موقعیت این نوع از بیمه تقویت نخواهد شد.

این موسسه بر این باور است که پایانی برای چالشهای موجود که بیمه گران سنتی اتکایی با آن مواجه هستند، مشاهده نمیشود.

در این گزارش آمده است که فیچ همچنان نگاه منفی خود را به بازار جهانی بیمه اتکایی حفظ کرده است. این موسسه از ابتدای‌سال 2014 بر این نکته تاکید می کرد که برای بیمه اتکایی چشم‌انداز روشنی متصور نیست.

بیمه اتکایی به بیمه‌ای می‌گویند که توسط شرکتهای بیمه و یا چند شرکت بیمه خریداری می‌شود؛ این خرید ممکن است یابه صورت‌مستقیم انجام بگیرد ویا از طریق مدیریت ریسک، بیمه‌گر دست به خرید بیمه نامه بزند.

فیچ در ادامه آورده است که در شرایطی که بازار بیمه اتکایی در دو ماه کلیدی ژوئن و جولای به سرعت فرآیند تکمیلی خود را سپری می کنند اما این موسسه انتظار ندارد که نرخ ها همچنان روند نزولی نداشته باشند.

چهار موسسه بزرگ رتبه بندی پیش از این اعلام کرده بودند که آینده بیمه اتکایی در جهان چندان روشن نیست. این چهار موسسه متوفق القول اعلام کردند: هرچند که این نوع از بیمه می‌ تواند به خوبی از مشکلات کنونی عبور کند و توانایی غلبه بر مسائل را دارد اما نمی ‌توان چشم ‌انداز عالی و درخشانی را برای آن متصور شد. این در حالی است که موسسه «ای.ام بست» اخیرا نگاه خود را تغییر داده و می گوید که این چشم انداز منفی نیز است. در این گزارش آمده است، عوامل مختلفی در این مسیر نقش دارند که یکی از آنان عدم توازن بین محصولات بخش بیمه اتکایی با نیازهای روزمره است.

به گفته فیچ، رشد حق بیمه غیرعمر در حالت رکود به سر می برد و این امر به دلیل کاهش بهای بیمه اتکایی اموال و تلفات صورت می گیرد چرا که تقاضا در این بخش کاهش داشته است.

اما با وجود تمامی موارد ذکر شده ، فیچ می گوید که بیمه گران اتکایی همچنان سرمایه های خود را عاقلانه مدیریت می کنند چراکه حقوق بیمه گذاران در سال گذشته به رشد داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

53  −  47  =