کاربرد های فناوری اطلاعات در صنعت بیمه / بهمن کبیری پرویزی

 گسترش روزافزون فن­ آوری­های نوین هر روز باعث ایجاد ایده­ های خلاقانه می­ شود. وقتی در میان این نرم­ افزارهای جستجو می­ کنید به نرم­ افزارهائی می­ رسید که در بسیاری از صنایع دیگر نیز قابل استفاده هستند. نمونۀ این نرم ­افزارها نرم ­افزار پاپ­کورن است. این نرم­ افزار با استفاده از جی.پی.اس. گوشی تمام سینماهای پیرامون گوشی را با ذکر فیلم، سانس­ها، فاصله و مسیر به اطلاع صاحب گوشی می­ رساند. با نگاهی به این نرم ­افزار می­توان کاربردی بسیار جالب در صنعت بیمه پیدا کرد. فرض کنید و فقط فرض کنید بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران این نرم­ افزار را برای کارگزاران صنعت بیمه به انجام برساند. در این صورت صاحب گوشی می­ تواند تمام کارگزاری­های پیرامون خود را با فاصلۀ مورد نظر و همچنین پوشش ­های بیمۀ قابل ارائه به بیمه ­گذاران معرفی کند. هر شرکت بیمه می­ تواند شعب و نمایندگی­ های خود را روی نرم­ افزار اختصاصی خود به انضمام پوشش­های قابل ارائه معرفی کند. بانک مرکزی و بانک­های کشور نیز می­ توانند هر کدام نرم ­افزارهای اختصاصی خود را طراحی کنند.

ایراد وارده به این طرح جابجائی احتمالی نمایندگان و کارگزاران بیمه است و حسن طرح افزایش امکان نظارت مردمی است. در صورت طراحی و عرضۀ چنین نرم­ افزاری مردم هر چه بیشتر با محصولات بیمه­ ای آشنا می ­شوند و انتظار می­ رود ضریب نفوذ بیمه در بین مردم افزایش یابد. شرکت­های بیمه می­ توانند در نرم ­افزار عرضه شده امکان وصول حق بیمه را نیز پیش ­بینی کنند. بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز می ­تواند امکان ثبت شکایات و گزارشهای مردمی را نیز در نرم­ افزار خود فراهم کند.

استفادۀ روز افزون از گوشی­ های هوشمند و فراگیر شدن این نوع گوشی­ ها بین مردم می­تواند سود زیادی عاید صنعت بانکداری و صنعت بیمه بنماید. طراحی و ایجاد نرم ­افزارهای تخصصی شرکت­های بیمه می­ تواند ارتباط بین کارگزاران، نمایندگان و بازاریابان بیمه و شرکت­های بیمه را تسهیل کند. عکس­ برداری در محل موضوع بیمه و ارسال آن از طریق نرم ­افزار استاندارد تحت اندروید بر اساس پروتوکل­ های تأیید شده از دیگر کاربردهای نرم ­افزارهای تحت اندروید است. تنظیم پرسشنامۀ صدور بیمه، واریز اقساط، ارسال مدارک و دیگر امکانات تحت پروتوکل­های خاصی قابل پیش ­بینی هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

54  −    =  51