برنامه استراتژیک بانک اقتصادنوین آماده شد

مراسم اختتامیه هشتمین دوره آموزش بدو خدمت کارکنان با حضور رئیس هیات مدیره، مدیر عامل، معاونین و مدیران این بانک برگزار شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از بانکداری الکترونیک،در این مراسم حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین طی سخنانی گفت: اگر در شرایط فعلی از من سوال می‌شد که علاقمند حضور در چه موقعیتی بودم؟ قطعا پاسخ می‌دادم که "ای کاش به جای شما همکاران در ابتدای خدمت بودم".
وی افزود: این موضوع به این معنی نیست که ما از مسیری که طی کردیم پشیمان هستیم بیشتر از این منظر است که شما در موقعیت ویژه‌ای هستید و لازم است قدر این موقعیت را بدانید.
وی خطاب به همکاران جدید الورود این بانک که دوره بدو خدمت را سپری کرده‌اند، با این توصیه؛ که همواره در مسیری که طی می‌کنید قدری تأمل کنید، اظهار داشت: خوش به حال شما که بانکدار شدید؛ بانکدارها طبقه معتبر و خوشنام جامعه هستند؛ هرچند که این شغل دشواری‌های خاص خود را به همراه دارد.
وی ایران را کشوری بانک محور قلمداد کرد و افزود: در چنین شرایطی ماموریت شما بانکداران به لحاظ ملی و سازمانی بسیار خطیر است که سختی کار شما را دو چندان می‌کند.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین با اشاره به اینکه چند دسته بانک در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: در برهه‌ای چند بانک دولتی در کشور فعالیت می‌کردند که همگی اطلاعات مشابه و محصولات محدودی داشتند و کار مشخص و تعریف شده‌ای را انجام می‌دادند. اگرچه نظام فعلی بانکداری متفاوت از گذشته است که این تغییرات به این بانک‌ها تسری یافته، ولی این گروه از بانک‌ها همچنان با مشکلاتی دست به گریبان هستند که شبکه گسترده شعب و خدمات محدود از جمله این محدودیت‌ها است.
معتمدی ادامه داد: دسته دیگر بانک‌های خصوصی شده از بدنه دولت هستند که از چارچوب‌های دولتی خارج شده‌اند. این بانک‌ها مشکلات گذشته همچون تعداد زیاد شعب و پرسنل را با خود یدک می‌کشند ضمن اینکه از نظر ساختار نیز هنوز نتوانسته‌اند شرایط فعالیت یک بانک خصوصی را احراز کنند.
وی گفت: دسته دیگر بانک‌های خصوصی هستند. با وجود اینکه به نظر می‌آید بانک‌های خصوصی خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند، اما اینطور نیست. 18 بانک خصوصی که عضو کانون بانک‌های خصوصی هستند، وزن‌ها و نگرش‌های مدیریتی متفاوتی را دنبال می‌کنند.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: در میان بانک‌های خصوصی کشور تعداد محدودی از بانک‌ها همچون بانک اقتصادنوین به دنبال اجرای برنامه‌های مدون و روز آمد در درون سازمان خود و شبکه بانکی هستند.
معتمدی عنوان کرد: برنامه استراتژیک بانک بعد از مدت‌ها تلاش کارشناسی آماده شده است که این برنامه به عنوان یک الگو در نظام بانکداری کشور به اجرا درخواهد آمد. در برنامه استراتژیک تاکید داریم که در افق سال 1400، جزو سه بانک برتر کشور به لحاظ سودآوری باشیم.
وی افزود: هنگامیکه در رسیدن به اهداف از کمیت‌ها گذر می‌کنیم، باید هوشمندانه به سودآوری برسیم و گرنه کمیت‌ها جوابگوی نیاز ما نیست. کمیت را باید در مسیر رسیدن به سود تحلیل کنیم تا رضایت همه ذی‌نفعان بانک حاصل شود. نخستین گروه از ذی‌نفعان، مشتریان هستند و اگر مشتری را نداشته باشیم عملیاتی کردن سایر اهداف غیرممکن خواهد بود. ضمن اینکه سهامداران و همکاران گروه‌های دیگر ذی‌نفعان بانک را شامل می‌شوند که منافع این سه گروه در گرو یکدیگر است.
وی با اعلام اینکه برای رسیدن به این مهم باید برنامه‌ریزی دقیق داشت، تصریح کرد: مهمترین ابزار هر سازمان خدمت محور، سرمایه انسانی است که بانک اقتصادنوین در این بخش خوشبختانه جزو بهترین‌ها است؛ چراکه همکاران بانک اقتصادنوین از سطح علمی بالا و استعداد خوبی برخوردار هستند.
در ادامه این مراسم رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین نیز طی سخنانی خطاب به حاضرین در مراسم گفت: شما جوانان فرهیخته و آموزش دیده در مسیری پای گذاشته‌اید که توام با پیشرفت و فراگیری دانش‌های نوین است.
فتحعلی افزود: به عنوان رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین افتخار می‌کنم که این بانک همیشه سرافراز را تحویل دستان پرقدرت جوانانی خواهیم داد که لیاقت اداره امور را خواهند داشت.
وی با تبریک پایان موفقیت‌آمیز این دوره از دوره‌های بدو خدمت بانک، تصریح کرد: از برگزارکنندگان این دوره که این فرصت را فراهم کردند تا همکاران جوان آموزش‌های لازم را ببینند و به کیفیت عملکردشان افزوده شود تشکر می‌کنم.
رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین اعلام کرد: خوشبختانه در بانکی خدمت می‌کنید که بزرگترین سرمایه آن سرمایه انسانی است. سرمایه‌هایی که تمام ابزارها را به کار می‌گیرند تا آینده خوبی را رقم زنند.
علی‌اکبر حدادزادگان معاون طرح و برنامه و سرمایه انسانی بانک از دیگر سخنرانان این مراسم بود و طی سخنانی گفت: امیدواریم همکاران با حضور در این دوره‌ها، با کسب دانش بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند.
وی افزود: یکی از توفیق‌های بزرگ خدمتی که نصیب ما شده، این است که ما به عنوان کارکنان بانک اقتصادنوین در سازمانی خدمت می‌کنیم که بسیار خوشنام و معتبر است. به نظر من این سرمایه بزرگی است که با تلاش و کوشش عزیزانی که از بدو تاسیس بانک تا به امروز در بانک خدمت‌رسانی کرده‌اند به دست آمده است.
وی رضایت‌مندی مشتریان را هدف اصلی بانک اقتصادنوین دانست و گفت: باید به شیوه‌ای خدمت کنیم که بتوانیم مشتریان را به بانک وابسته کنیم. مشتری باید ناخود آگاه به عنوان عامل تبلیغی و مبلغ بانک عمل کند و در این راستا برای بالفعل شدن این رویه، نقش شما همکاران بسیار مهم است.
معاون طرح و برنامه و سرمایه انسانی بانک اقتصادنوین تصریح کرد: نیازهای مشتریان یک امر پویا است و همواره با تحولات و تغییرات محیطی تغییر خواهد کرد. بنابراین باید این آمادگی را داشته باشیم که به نیازهای متحول و متغیر مشتریان به نحو احسن پاسخ دهیم. در برنامه استراتژیک بانک که از ابتدای سال 94 شروع شده، شرایط به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که کارمندان تک مهارتی به کارمندان چند مهارتی تبدیل می‌شوند.
حدادزادگان با بیان اینکه همکاران باید بیاموزند که به عنوان مشاوران اقتصادی، بانکی و مالی مشتریان انجام وظیفه کنند، گفت: بانکی ارزش‌آفرین هستیم و در این ارزش‌آفرینی همه ذی‌نعفان بانک مورد توجه ما هستند.
وی با بیان اینکه بانک اقتصادنوین، بانکی یادگیرنده است، ادامه داد: مسائلی که همکاران در درون سازمان فرا می‌گیرند، یادگیری سازمانی است. کسب دانش و توزیع و تفسیر اطلاعات و شکل‌گیری حافظه سازمانی سبب می‌شود که در زمان بروز تغییرات بانک بتواند خود را به خوبی با هر شرایطی تطبیق دهد.
این مقام مسئول در بانک اقصادنوین اعلام کرد: مدیریت عالی بانک اعتقاد دارد، تخصص و دانش منحصر به رده شغلی خاصی نیست و از همه نظرات و پیشنهادات استقبال می‌شود. بانک سازمانی است که به دنبال ایجاد مزیت رقابتی است. اگر سه منبع اصلی یعنی سرمایه فیزیکی، سرمایه ساختاری و سرمایه انسانی که ایجاد مزیت می‌کند را در نظر بگیریم یقینا منبعی که مزیت رقابتی اصلی را ایجاد می‌کند سرمایه انسانی است و این اعتقاد راسخ مدیریت بانک است. بر پایه همین باور برنامه‌هایی را تنظیم کردیم که هم دانش و مهارت کارکنان به روز باشد و هم سطح رفاه و معیشتی کارمندان در حد مقدور به صورت مطلوب بهبود یابد.
مدیر امور آموزش بانک اقتصادنوین نیز با اعلام اینکه این دوره از کلاس‌ها بیست و دوم اردیبهشت ماه آغاز شد و دوازدهم خرداد به پایان رسید، گفت: 27 نفر از همکاران شعب تهران؛ 27 نفر از شعب شهرستان و 6 نفر از حوزه‌های ستادی در این دوره حضور داشتند.
علیرضا لشگری‌پور افزود: آموزش‌های این دوره در قالب 16 عنوان آموزشی و در مجموع 116 ساعت ارایه شد که بر اساس رهنمودهای مدیرعامل در خصوص حرکت به سمت بانکداری مدرن 6 عنوان از این دروس در حوزه بانکداری مجازی ارایه شد.
وی تصریح کرد: آموزش نرم‌افزار فرانگین، آشنایی با صنعت بانکداری مدرن و ابزارهای آن، آشنایی با عملیات مبادلات الکترونیکی، آشنایی با عملیات ساتنا و پایا و راهبری دستگاه‌های خودپرداز از جمله این دروس هستند. همچنین برای نخستین بار، به منظور آشنایی بیشتر همکاران با شرکت‌های تابعه بانک و همچنین خدمات و محصولاتی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند، دوره‌ای تحت عنوان "آشنایی با گروه اقتصادنوین" برگزار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

73  −    =  67