معرفی انواع شیوه های کلاهبرداری در بیمه عمر/ کلاهبرداری صدها میلیون دلاری از طریق بیمه عمر /جعل؛ روش اصلی کلاهبرداری

از سوی جیمزکوییگل، سخنگوی اتحادیه بیمه بزرگترین اقتصاد جهان،

جیمزکوییگل، سخنگوی اتحادیه بیمه آمریکا در خصوص کلاهبرداری گفت: راهی صادقانه برای جمع آوری حق بیمه وجود دارد؛ این زمانی است که فرد افرادی را وارث خود معرفی می کند.اما راه دیگری هم وجود دارد که فرد، شرکت بیمه ، اعضای خانواده یا شرکای تجاری اش را فریب می دهد. این مورد کلاهبرداری بیمه عمر نامیده می شود ، جرمی که سالانه صدها میلیون دلار به صنعت بیمه جهان خسارت می زند و البته به معنای افزایش نرخ حق بیمه برای صاحبان پوشش بیمه است.

به گزارش ریسک نیوز،کلاهبرداری بیمه عمر دارای شیوه های مختلفی است.مانند:

  • تظاهر به مرگ:  چنین طرح های کلاهبردارانه طوری برنامه ریزی شده اند تا  بیمه فردی که هنوز زنده است یا  در برخی موارد اصلاَ وجود ندارد را دریافت کنند.
  •  نقشه هایی برای دریافت غرامت مضاعف:  در  یکی از فیلمهای سینمایی دهه 1940 میلادی،  بازیگر زن ومامور بیمه نقشه می ریزند تا شوهر زن را به خاطر پوشش بیمه کلانش به قتل برسانند. در عصر امروز اگر همسر یا فردی از اعضای خانواده ناگهان از فرد دیگری بخواهد بیمه عمر بخرد یا ارزش پوشش بیمه اش را افزایش دهد، صاحب پوشش باید بسیار محتاط عمل کند.

کوییگل  می گوید: انواع دیگری از کلاهبرداری بیمه عمر نیز وجود دارند که البته کمتر معمول ‌هستند.

  •  دزدیدن حق بیمه ها :  پس از اینکه مامور بیمه به فرد میگوید به جای پرداخت حق بیمه به شرکت، مبلغ ماهانه حق بیمه را به او بدهد، فرد هشدارهایی درباره لغو شدن پوشش بیمه اش دریافت می کند. به تدریج فرد متوجه می شود هیچ پوشش بیمه ای ندارد و مامور بیمه حق بیمه ها را دریافت کرده است.
  • کلاهبرداری از صاحبان پوشش: مامور بیمه عمر فرد را متقاعد می کند تا پوشش بیمه اش را به بیمه ای بهتر و البته گرانبهاتر ارتقا دهد.  او در حقیقت چیزی بیشتر عرضه نمی کند  اما کمیسیون خوبی دریافت می کند.  کلاهبرداریهای بیمه عمر  به طرق مختلف انجام می شوند اما باید توجه داشت که موضوع اصلی در همه آنها یکسان باقی مانده است. جولی مک پیک  یکی ازاعضای هیئت بیمه ایالت تنسی میگوید: همه کلاهبرداریها شامل نوعی سوتفاهم می شوند.

 تظاهر به مرگ برای فرار:

  • اد وبستر صاحب دفتر تحقیقات نیویورک میگوید: برخی پرونده های بیمه عمر شامل تظاهر به مرگ هستند تا توجه عموم را به خود جلب کنند. اما تعداد آنها بسیار معدود است زیرا انجام موفقیت آمیز آنها بسیار مشکل است.
  •  سال گذشته او مردی حدود 50 ساله را در ایالت نیویورک دستگیر کرد که قصد داشت مرگ خودش را صحنه سازی کند. او به این وسیله قصد داشت حداقل 410 هزار دلار بیمه عمرش را دریافت کرده و زندگی جدیدی در فلورید آغاز کند. براساس گزارش رسانه ها هنگامیکه همسر این مرد ایمیلهایی درباره جزییات نقشه  را یافت، مقامات را در جریان گذاشت. 
  •  تعداد بی شماری از کلاهبرداری های مرتبط با صحنه سازی مرگ  پس از حمله  یازدهم سپتامبر اتفاق افتاد. زیرا ادعاهای خسارت تقلبی از سوی قربانیان مرکز تجاری نیویورک  انجام شده بود. این قربانیان یا اصلا شخصیت واقعی نبودند یا آنکه زنده بودند.

اغلب کلاهبرداری ها با جعل

 اغلب کلاهبرداریهای بیمه عمر شامل جعل نیز می شوند:

 نمونه های تظاهر به مرگ که در سریالهای تلویزیونی برای جذاب تر شدن به کار می روند و همین طور برنامه ریزی برای قتل به منظور دسترسی به پول بیمه فرد چندان عجیب و غریب نیست. جاشوا تیسون  متخصص نظارت بیمه در بخش کلاهبرداریهای بیمه ایالت پنسیلوانیا میگوید:  اغلب کلاهبرداریها  براساس جعل انجام می شوند.

 فردی به غیر از صاحبان  پوشش بیمه کنترل آن را به دست میگیرد و با ابزارهایی نام وارثان را تغییر می دهد. این امر خود منشا کلاهبرداری است.

 در یکی از نمونه های کلاهبرداری ایالت پنسیلوانیا،  مقامات  یکی از مسئولین تدفین را متهم کرند  پوشش بیمه یکی از مشتریان خود را دستکاری کرده است تا شرکت برگزار کننده مراسم تدفین او  از آن سود ببرد. مشتری به پلیس گفته بود از انجام چنین تغییراتی اطلاع ندارد. این پرونده هنوز باز است.

  نقش کارمندان بیمه در نقشه های کلاهبرداری:

 گاهی اوقات کلاهبرداران افرادی هستند که در صنعت بیمه فعالیت میکنند. همانطور که قبلا توضیح داده شد،  حق بیمه صاحبان پوشش را می توان منتقل کرد یا کارمند بیمه ممکن است پوشش بیمه ارزانی را به مبلغی گزاف به فردبفروشد.  اما ممکن است کلاهبرداری از این هم پیچیده تر باشد.

 در مینه سوتا گزارشات دادگاه نشان میدهد یکی از کارمندان سابق شرکت بیمه عمر  به جرم دزدی بیش از 6/1 میلیون دلار از یکی از کارفرمایانش محکوم شده بود. او چکهای بازپرداخت تقلبی را  به نیابت از مشتریان واقعی یا ساختگی صادر می کرد. دادستان فدرال میگوید یکی از دوستان این مرد با نقد کردن چکهایی ( به ارزش کلی 1/1 میلیون دلار) با او همکاری می کرده است. 

مترجم: شیوا سعیدی

منبع:

http://www.foxbusiness.com/personal

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

89  −    =  84