ورود مجلس به برخورد با زیرمیزی پزشکان

عضو کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد :

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از ورود مجلس به بحث برخورد با زیرمیزی پزشکان خبر داد و گفت: این طرح از سوی بیش از ۳۰تن از نمایندگان به امضا رسیده و قرار است ساز و کار برخورد با آن به صورت قانون درآید.

به گزارش ریسک نیوز،رسول خضری در گفت‌وگو با فارس‌، گفت: ساز و کار لازم در بحث نظارت و برخورد با پدیده زیرمیزی پزشکان، وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی و سازمان نظام پزشکی بازوهای اصلی و قانونی آن هستند.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی قشر خدمتگذاری است اما تعداد کمی از این جامعه به دریافت زیرمیزی اقدام می‌کنند که تعجب آور است چون اغلب این افراد وضع مالی خوبی دارند و عموماً ثروتمند هستند و قشر متوسط جامعه پزشکی به دنبال آن نیستند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: همیشه وزرات بهداشت و مجلس نگران وجود این پدیده در نظام سلامت بوده و برایش اهمیت داشته، این در حالی است که حتی بعد از ابلاغ کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات و افزایش نرخ تعرفه‌ها در سال 94 همچنان این پدیده را هر چند کمتر از قبل، اما هنوز داریم.

خضری ادامه داد: بنابراین انتظار برخورد جدی را از سوی وزارت بهداشت و نظام پزشکی داریم. طرح برخورد با زیرمیزی هم اکنون در مجلس مطرح شده و در حال جمع‌آوری امضای نمایندگان هستند تا به نوعی به شکل قانون درآید.

وی افزود: منشاء زیرمیزی زمانی حل می‌شود که رابطه پولی پزشک و بیمار از بین برود و این حلقه مفقوده فقط توسط بیمه‌ها حل شدنی است که باید سطح کیفی خدمات آنها افزایش یابد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در سیاست‌های ابلاغی سلامت در سال گذشته در مورد بیمه‌ها و افزایش کیفیت خدمات آنها تاکید شده و بحث وحدت رویه و تجمیع بیمه‌ها نیز در برنامه پنجم توسعه آمده است بنابراین راهی نداریم جز اینکه رابطه مالی بین پزشک و بیمار نباشد و کشورهای موفق نیز همین کار را کرده‌اند.

خضری افزود: اجرای نظام سطح‌بندی خدمات و برنامه پزشک خانواده از دیگر ساز و کارهای مقابله با پدیده زیرمیزی است و مجلس به دنبال ساز و کار ریشه کن کردن این پدیده است.

وی گفت: نظارت اصلی با مجلس نیست بلکه با وزارت بهداشت و نظام پزشکی است و انتظار داریم خروجی این برخوردها برای مردم مشخص شود و این باور در مردم ایجاد شود که قشر پرتلاش پزشکی به دنبال خدمت خالصانه به مردم هستند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: به دنبال راه‌کاری هستیم تا به صورت کلی این پدیده ریشه‌کن شود و اینکه فقط انتقاد کنیم راه حل نیست.
خضری افزود: هم اکنون طرح برخورد با پدیده زیر میزی به امضای 30 تن از نمایندگان مجلس رسیده است و انتظار می‌رود تعداد بیشتری از نمایندگان از آن استقبال کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

32  −  31  =