بررسی وضعیت کارمندان انتقالی یا رانده شده کلانشهرها

با گذشت پنج سال از تصویب طرح انتقال کارمندان دولتی از کلانشهرها، مصوبات این طرح نه تنها اجرا نشده بلکه تنگناهای آن کارمندان انتقالی را پشیمان و به استمدادجویی و حتی شکایت وادار کرده است.

انتقال کارمندان از کلانشهرها (7).JPG

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: یک تعداد از تسهیلات استفاده کردند و به تهران بازگشتند، یک تعداد هیچ تسهیلاتی نگرفتند و این در حالی است که هر قدر تسهیلات بدهند شرایط و تسهیلات به مانند کلان شهر ها نیست.

نگاه مقطعی به یک موضوع کلان

عاملی تاکید دارد که طرح موضوع انتقال نگاه مقطعی به موضوع بود که نتیجه و خروجی مطلوبی نداشت.

وی افزود: انتقال نیرو نیازمند نگاه جامع است و باید با برنامه ریزی گسترده و فراهم سازی زیرساخت ها همراه شود. 

از دیگر تسهیلات وعده داده شده هدیه ازدواج، معاینه پزشکی رایگان کارمندان و خانواده آن ها هر دو سال یکبار و تسهیلات اداره ورزش به کارمندان و خانواده آن ها است که نه تنها محقق نشده بلکه به بهانه های مختلف از سوی دستگاه ها به اجرا درنیامده است.

بار روحی روانی موضوع انتقال به حدی زندگی کارمندان انتقالی را متاثر ساخته که هر یک ساعات طولانی از شبانه روز خود را با پوشه های سنگین کاغذبازی های ادارات و پاس کاری مدیران از اداره ای به اداره دیگر سپری می کنند و اغلب از اعتماد به مصوبه هیئت وزیران پشیمان هستند.

این گروه از کارمندان که حتی از مزایای همکاران خود نیز محروم مانده اند عدالت اداری را در نگاه منصفانه به وضعیت خود می بینند تا جایی که بارها از نهادهای مجری و رسانه ها برای ظلم رفته استمداد خواسته اند و در این میان هیچ نهاد مسئولی، مسئولیت مشکلات رفته بر این گروه را نپذیرفته و در دولت یازدهم نیز تا به امروز تصمیم قاطع نسبت به تغییر وضع آن ها اتخاذ نشده است.

کارمندان انتقالی معتقدند این وظیفه دولت است که نسبت به مصوبات خود پایبند باشد و در رفع و رجوع موانع پیش آمده اقدام کند. خواسته ای که پنج سال است طرح شده و همچنان بی پاسخ مانده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  3