تمام معتادان بیمه می‌شوند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه ای برای تمام معتادان خبر داد و آمار معتادان در کشور را ۲ میلیون نفر اعلام کرد که ۸ میلیون نفر دیگر از خانواده‌شان را نیز درگیر می‌کنند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس عبدالله عمادی، معاون رفاه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در وزارت بهداشت اظهار داشت: یکی از وظایفی که در این معاونت تعریف شده است حمایت از درمان معتادان از جمله حمایت‌های جسمی، روانی، اجتماعی و حقوقی است.

وی افزود: با توجه به حمایت اجتماعی در کنار سایر ابعاد حمایت از زمان آغاز درمان اعتیاد و پس از آن اهمیت ویژه‌ای دارد و این معاونت تأکید بخصوصی به حمایت از زمان آغاز درمان دارد.

 

۱۰ میلیون نفر درگیر اعتیادند

عمادی ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس آمارها 2 میلیون نفر معتاد در کشور وجود دارد و اگر هر فرد را در یک خانواده 5 نفره ضرب کنیم آماری بالغ بر 10 میلیون نفر درگیر مواد مخدر در کشور ما هستند یعنی به طور غیر مستقیم 8 میلیون نفر از جمعیت کشور دچار معضلات و مشکلات اعتیاد هستند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و بیرون خانواده و منابع اجتماعی موجود اعم از دولتی و غیردولتی گفت: کمک های نهادهای غیردولتی و NGO ها در مبحث پیشگیری نقش بسزایی در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر دارد.

عمادی با بیان اینکه ضرورت هماهنگی و همکاری سازمان‌های مرتبط در این زمینه بسیار الزامی است ولی تاکنون همه این سازمان‌ها به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کردند افزود: یکی از اقدامات و استراتژی‌های معاونت رفاه اجتماعی وزارت کار به موقع بودن و در دسترس بودن حمایت‌ها و همچنین افزایش توانمندی افراد و خانواده‌ها است البته باید از وابستگی طولانی مدت حمایت‌های اجتماعی که افراد را وابسته می‌کند نیز پرهیز کرد.

عمادی بیان داشت: حمایت‌های بیمه‌ای در این زمینه در زمان درمان بسیار مهم است و ما نیز سعی بر آن داریم تا تمام افراد معتاد را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و از افراد و خانواده‌ها در زمان درمان به ویژه خانواده‌های نیازمند حمایت‌های مالی کنیم.

وی با اشاره به بستر‌سازی برای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای که به افراد معتاد آموزش‌های ویژه‌ای به خصوص در زندان‌ها ارائه می‌شود گفت: در این زمینه اعطای تسهیلات، اشتغالزایی به معتادان و همچنین تأمین مسکن آنان و حمایت از خانواده‌های افراد معتاد در زمان درمان از دیگر استراتژی‌های معاونت رفاه اجتماعی وزارت کار به حساب می‌آید.

عمادی تصریح کرد: معتاد باید در زمان درمان به نتیجه‌ای برسد که پس از درمان مطمئن باشد،خانواده و جامعه او را پس از بهبودی می‌پذیرند که این مسئله نقش بسیار مهمی در درمان معتاد می‌تواند ایفا کند.

وی به برخی اقدامات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از جمله آموزش پیشگیری از اعتیاد به 6 میلیون و 110 هزار 825 نفر در سال 90 توسط بهزیستی در مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه 28 هزار و 820 معتاد بهبود یافته نیز آموزش مهارت‌های شغلی را در سال 90 فرا گرفتند.

وی ادامه داد: در حوزه درمان و کاهش‌های آسیب نیز با بهره‌گیری از 1827 مرکز فعال بهزیستی که 70 درصد درمان معتادان را بر عهده دارند توانستیم 432 هزار و 900 نفر را تحت پوشش درمان اعتیاد قرار دهیم.

 

۵ هزار واحد مسکونی برای معتادان بهبود یافته

عمادی خاطرنشان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت 5 هزار واحد مسکن برای معتادان با ارائه تسهیلات اشتغال در طولانی مدت صورت خواهد پذیرفت و در این زمینه یارانه درمان و پرداخت هزینه‌های معیشتی به خانواده‌های معتاد بی‌بضاعت پرداخت می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  45  =  53