بحران یونان به صنعت بیمه هم رسید

به گزارش موسسه مالی "ای‌ام بست"،

بحران مالی یونان که در پی عدم توانایی این کشور برای بازپرداخت بدهی های مالی اش به اتحادیه اروپا به اوج خود رسیده، اکنون فعالان صنعت بیمه در این قاره سبز را بیش از گذشته نگران کرده است.

به گزارش ریسک نیوز،از صنعت بیمه  به نقل از رویترز، ، شرکت های بیمه در برابر نوسانات مالی به وجود آمده در پی تشدید بحران مالی و خروج احتمالی یونان از اتحادیه اروپا، تاکنون چرخش های مناسبی را داشته اند.

به گزارش موسسه مالی "ای‌ام بست"، اگرچه سرایت بحران یونان به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا میتواند مشکل‌ساز باشد، اما بیمه گران فعال در این منطقه تاکنون به شرایط موجود بهترین واکنش را نشان داده اند.

در این گزارش تاکید شده است که اگر مقامات ارشد یونان با این اتحادیه به توافق نرسند و اگر آتن نتواند از پرداخت اقساط وام های پرداختی اش برآید، این اتحادیه با شرایط دشواری مواجه می شود که یکی از آنان خروج یونان از این اتحادیه است.

این در حالی است که "دونالد توسک" رئیس شورای اروپا دوشنبه از دستیابی به توافقی با یونان درباره بازپرداخت بدهی های این کشور خبر داد. این توافق پس از گفتگوهایی طولانی میان رهبران منطقه یورو و مقامات یونان به دست آمده است. "آلکسیس سیپراس" نخست وزیر یونان گفت که جلوی بعضی اقدامات مورد نظر راست‌گرایان اروپایی را گرفته است. توسک به خبرنگاران گفت که توافق به دست آمده باید به تصویب پارلمان های کشورهای حوزه یورو و همچنین یونان برسد.

ای‌ام بست درباره احتمال خروج یونان از اتحادیه اروپا می نویسد: "این مسئله به صورت مادی بر بیمه گران ارشد اروپایی تاثیر نمی گذارد چرا که اغلب آنان در یونان یا عملیات فرعی دارند یا زیرمجموعه های آنان در این کشور فعالیت می کنند؛ ‌پس به همین دلیل این خروج در سطح بالا اثر چندانی ندارد.

اما برخی از بخش ها مانند "بیمه های اعتباری" که از صادرکنندگان به یونان حمایت می کنند، با چالش های بیشماری روبه رو می شوند. خطوط بیمه اعتباری در چند سال گذشته به دلیل بحران مالی اروپا با بحران های پیاپی درگیر بوده است و بحران یونان در هفته های گذشته به این بخش بیش از گذشته فشار وارد کرده است.

همچنین با خروج یونان میزان بیمه نامه های که از خریداران یونانی حمایت مالی می کند، به شدت کاهش می یابد و این مسئله از سوی دیگر مشکلات فراوانی را برای کالاهای خارجی خلق می کند.

انتظار می رود که یونان اصلاحات درخواستی از سوی کشورهای حوزه یورو را تا فردا ( ۱۵ ژوئیه) به تصویب برساند. وزیران دارایی حوزه یورو گفته بودند که اگر یونان خواهان کمک مالی بیشتر است، باید تا روز چهارشنبه قوانین سختی را به تصویب برساند که شامل کاهش هزینه های عمومی باشد.

وام دهندگان بین المللی تخمین زده اند که دولت یونان برای پیش گیری از فروپاشی مالی به ۸۶ میلیارد یورو کمک فوری نیاز دارد. بانک های یونان دو هفته تعطیل بوده اند و سقف میزان برداشت از حساب ها از طریق دستگاه های خودپرداز روزانه ۶۰ یورو است. یونان از سال ۲۰۱۰ تاکنون در مجموع ۲۴۰ میلیارد یورو وام در قالب طرح نجات دریافت کرده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  15  =  25