پای پرینت سه بعدی به صنعت بیمه هم باز شد

به گزارش لایو اینشورنس

استفاده از پرینت های سه بعدی شاید میزان فجایع در این صنعت را افزایش دهد و صنعت بیمه نیز به دنبال آن تحت تاثیر قرار بگیرد. روز به روز بر دامنه نفوذ پرینت سه بعدی در صنایع مختلف جهان افزوده می ‌شود و حالا دیگر می ‌توان ردپای این فناوری را از وسایل خانه و دنیای مد گرفته تا بخش‌ های مختلف پزشکی، ساخت اعضای بدن یافت.

به گزارش ریسک نیوز از سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از  لایو اینشورنس، افزایش استفاده از پرینت های سه بعدی در ساخت قسمتهای مختلف هواپیماها و استفاده از آن در صنعت هوانوردی، شرکتهای بیمه در جهان را با پدیده جدیدی روبه رو کرده است. آنان اکنون با افزایش ریسک در زمینه مدیریت مواجه شده اند.

"مارک کوگس" یکی از متخصصان صنایع هوانوردی اخیرا در سخنرانی گفت: بخش صنعت هوانوردی اخیرا با فرآیند جدیدی مواجه شده که این صنعت را وارد فاز جدیدی میکند و بدون شک مسئولیت‌های را بالا می برد.

او ادامه داد: به عنوان مثال استفاده از پرینت های سه بعدی شاید میزان فجایع در این صنعت را افزایش دهد و صنعت بیمه نیز به دنبال آن تحت تاثیر قرار بگیرد. این در حالی است که برای شرکتهای بیمه انطباق با این فرآیند دشوار خواهد بود؛ هرچند که کارگزاران در حال حاضر بر این مسئله متمرکز شده اند و مشتریان بیمه در این بخش نیز آنان را به بحث و بررسی بیشتر ترغیب می کنند.
این کارشناس در ادامه تاکید کرد: بیمه گران به دنبال آن هستند که دیگر افراد فعال در این صنعت را متقاعد کنند که باید ریسک های بیشتری را در نظر بگیرند و در بیمه نامه های خود تجدیدنظر کنند.
بر اساس آخرین اطلاعات و داده های به دست آمده، استفاده از قسمت ها و قطعاتی فلزی از هواپیما که توسط چاپ سه بعدی نیز قابل ساخت هستند، می تواند تا حدود هفت درصد از وزن نهایی هواپیما را کاهش دهد که خود دستاوردی بسیار بزرگ به حساب می آید. کاهش چشمگیر مصرف سوخت هواپیما در ازای سبک تر شدن هفت درصدی آن باعث افزایش درآمد شرکت های هواپیمایی و حتی ارزان تر شدن بلیط و یا افزایش خدمات هوایی برای مسافران خواهد شد.

البته صنایع نظامی به ویژه نیروی دریایی نیز از فناوری پرینت سه بعدی دور نمانده‌ اند و قرار است ارتش ایالات متحده آمریکا در پنج تا 10 سال آینده، در صنعت کشتی ‌های جنگی از این فناوری استفاده کند، البته به دلیل استانداردهای بالای دریانوردی، هنوز با این فناوری موفق نشده ‌اند فلزات که یکی از اجزای اصلی کشتی ‌های جنگی را تشکیل می ‌دهند بسازند و درحال حاضر با پرینت سه بعدی تنها بخش ‌هایی مانند مخازن نفتی از جنس پلاستیک ساخته شده است.

پرینت سه بعدی به حدی در جهان محبوب شده است که کارشناسان معتقدند این فناوری تا پایان این دهه به صنعتی 20 میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد. اطلاعات این مرکز نشان می ‌دهد در بازار پرینترهای سه بعدی و مواد مورد نیاز و همچنین سرویس‌های مختلف مرتبط با آن، تا پایان سال‌ جاری بیش از 5.2 میلیارد دلار درآمدزایی می ‌شود که این رقم از 3.3 میلیارد دلار سال 2014 بالاتر است و رشدی  56 درصدی نشان می‌ دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×  10  =