پاک سازی پرتفوی زیان ده در دستور کار بیمه سینا قرار گرفت / چرخش سینا از پرتفوی محوری به سود محوری

امین شیرکانی:

طی سال های گذشته پرتفوی شرکت با میزان سرمایه همخوانی نداشت به طوریکه میانگین پرتفوی ۱۷ برابر سرمایه شرکت بود ، دراین راستا پرتفوی زیان ده را از سبد شرکت خارج کردیم ./ مدیر عامل بیمه سینا در ادامه بر چرخش شرکت از پرتفوی محوری به سود محوری تاکید کرد و گفت : بیمه سینا عملکرد کیفی را جایگزین کمیت خواهد کرد .

به گزارش ریسک نیوزامین شیرکانی ، مدیر عامل بیمه سینا ، طی یک نشست خبری با اشاره به  اهداف و برنامه های راهبردی شرکت بیمه سینا گفت : طی سال های گذشته پرتفوی شرکت با میزان سرمایه همخوانی نداشت به طوریکه میانگین پرتفوی 17 برابر سرمایه شرکت بود ، دراین راستا پرتفوی زیان ده را از سبد شرکت خارج کردیم .

به گفته وی در راستای اصلاح امور از یک طرف میزان سرمایه شرکت افرایش یافت و از سوی دیگر از میزان پرتفوی زیان ده کاسته شد علاوه براین برخی از قراردادهای شرکت که در سال گذشته زیان ده بود ، در سال جاری اصلاح شد.

وی  با بیان اینکه در سال 93 سرمایه شرکت از 40 میلیارد تومان به 92 میلیارد تومان رسید ، افزود: در سال جاری سرمایه شرکت به 150 میلیارد تومان خواهد رسیدکه بخشی ازسرمایه از محل آورده نقدی سهام داران افزایش خواهد یافت .

مدیر عامل بیمه سینا با اشاره به پرداخت خسارت کشتی کوشا اظهار داشت: پرداخت خسارت کشتی کوشا با تعامل اتکاگران خارجی ، بیمه مرکزی و بانک ملی به جریان افتاد به طوریکه تا کنون 15 میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی این خسارت نیز باید از سوی بیمه گران اتکایی پرداخت شود.

شیرکانی در ادامه شفاف سازی در خصوص عملکرد بیمه سینا خاطر نشان ساخت : شرکت بیمه سینا در سال 92 بالغ بر 115 میلیارد تومان مطالبات معوق داشت که از نرم صنعت بالاتر بود که در حال حاضر این میزان به 60 میلیارد تومان رسیده است که بیشتر بدهکاران دانه درشت هستند که در حال پیگیری است.

وی در ادامه به نسبت خسارت بیمه سینا اشاره کردو گفت: با پاک سازی پرتفوی نسبت خسارت شرکت در حال کنترل است و این نسبت عمدتا مربوط به رشته درمان است به طوریکه در ابتدای سال 93 نسبت خسارت 150 بوده که این نسبت کاهش یافت و د رحال حاضر حدود 85 است که به مرور اصلاح می شود و تا پایان سال جاری به نرم صنعت نزدیک خواهد شد.

شیرکانی در ادامه با اشاره به زیان انباشته 57 میلیارد تومانی بیمه سینا ، گفت : این زیان عمدتا در سال 92 و قبل از آن ایجاد شده است که در این راستا ما با اتکا به آیین نامه های موجود در خصوص ذخایر این زیان را شناسایی کردیم .

تغییر استراتژی از پرتفوی محوری به سود محوری

امین شیرکانی در ادامه بر چرخش شرکت بیمه سینا از پرتفوی محوری به سود محوری تاکید کرد و گفت : بیمه سینا عملکرد کیفی را جایگزین کمیت خواهد کرد که در این راستا پرتفوی شرکت در بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری 30 درصد افزایش یافته است که الیته در رشته های زیان ده ثالث و درمان نیز با ارزیابی ریسک صحیح به فعالیت ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضز بیمه سینا دارای 500 نمایندگی است،  از افزایش تعداد نمایندگی ها خبر داد و یاداور شد: بیمه سینا در استراتژی جدید خود به جای کسب پرتفوی های بزرگ به دنبال افزایش و ارتقا شبکه نمایندگی است تا بتواند ریسک ها را در کل کشور پراکنده کند.

ارتقا ساختار آی تی
شیرکانی در ادامه با اشاره به پیاده سازی نرم افزار CRM گفت :تا کنون 65 درصد این نرم افزار نوشته شده است و این امر در راستای ارایه خدمات بروز تر به مشتریان صورت گرفته است.

وی  در ادامه با اشاره به راهبرد بیمه سینا در خصوص ارتقا ساختار آی تی گفت :  ارتقا ساختار آی تی و پیاده سازی Core insurance   از اهداف بیمه سینا است که در دستور کار قرار گرفته است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1