آتش‌سوزی ادامه‌دار جنگل‌های ایلام

یک فروند بالگرد آب پاش نیز عصر امروز به منطقه دینارکوه آبدانان اعزام شده و برای مهار حریق به طور کامل هم اکنون در این منطقه در حال آب پاشی به اطراف محل آتش گرفته برای جلوگیری از آتش سوزی دوباره است.

به گزارش ریسک نیوز سال جاری که آتش سوزی گسترده ای در جنگل های استان ایلام رخ داده است، امروز نیز آتش منطقه دینارکوه واقع در شهرستان آبدانان در جنوب در آتش سوخت که بعد از ساعتها این آتش خاموش شده است.

در این ارتباط مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام در گفتگو با مهر اظهار داشت: امروز منطقه حفاظت شده دینارکوه شهرستان آبدانان دچار آتش سوزی شد که بعد از مهار آتش، متاسفانه بر اثر وزش باد شدید این آتش بعد از چند ساعت دوباره آغاز شد که خوشبختانه عصر امروز این آتش مهار شده است.

رضا احمدی عنوان کرد: یک فروند بالگرد آب پاش نیز عصر امروز به منطقه دینارکوه آبدانان اعزام شده و برای مهار حریق به طور کامل هم اکنون در این منطقه در حال آب پاشی به اطراف محل آتش گرفته برای جلوگیری از آتش سوزی دوباره است.

مهار آتش سوزی منطقه چوار ایلام

احمدی راجع به آتش سوزی جنگلهای منطقه چوار ایلام نیز اظهار داشت: خوشبختانه این آتش سوزی بعد از چند ساعت بدون حضور بالگرد خاموش شده است.

وی گفت: این آتش سوزی متاسفانه در سطح وسیعی رخ داده که با حضور مردم و نیروهای مختلف خاموش شده است.

طبق گفته مسئولان شهرستان آبدانان در آتش سوزی امروز منطقه دینارکوه بیش از ۱۰ هکتار جنگل و علفزار در آتش سوخته است که البته در این بین بیشتر این آتش سوزی ها عمدی و توسط عامل انسانی رخ داده است.

طی سال جاری بیش از یک هزار هکتار از جنگلهای مختلف استان ایلام در آتش سوخته که مهمترین این آتش سوزی ها منطقه شلم و سیروان بوده است.

متاسفانه بی توجهی در بحث تامین امکانات و نبود بالگرد آب پاش به صورت دائم در استان باعث شده خسارات ناشی از آتش سوزی ها در ایلام افزایش پیدا کند.

استان ایلام دارای ۶۴۰ هزار هکتار جنگل است که ۹۰ درصد این جنگلها را درختان بلوط شکل داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  4  =