بیمه سلامت افغان ها این هفته نهایی می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر برنامه تغییری نکند در هفته جاری و در جلسه‌ای مشترک با وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، بیمه سلامت افغانستانی‌ها را نهایی می‌کنیم.

به گزارش ریسک نیوز،حسن هاشمی افزود: بحث بیمه سلامت مهاجرین افغانستانی مطلبی بوده است که با آقای دکتر رحمانی فضلی دنبال کردیم و جلسه‌ای هم در ژنو با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد بود که در آن هم در رابطه با این موضوع صحبت‌هایی صورت گرفت.

وی ادامه داد: قرار ما این است و امیدواریم که برنامه تغییر نکند که در هفته جاری و در جلسه‌ای مشترک با آقای رحمانی فضلی، وزیر کشور و آقای ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، بیمه افغانستانی‌ها را نهایی کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: ان‌شاء‌الله این اتفاق صورت بگیرد چرا که این افغانستانی‌ها بسیار و بسیار مشکلات فراوانی در ایران دارند و آن میزانی هم که سازمان ملل کمک می‌کند بسیار ناچیز است. بنابراین با وزیر محترم کشور طرحی را نهایی کردیم و امیدواریم که طی هفته جاری این طرح نهایی شود و دعا کنید که این مسئله در این هفته به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه 6 ماه است انتظار تصویب و اجرا شدن این طرح را می‌کشند، گفت: علاوه بر خود این عزیزان افغانستانی به ما هم فشارهای زیادی وارد می‌شود و واقعا همکاران ما در سراسرکشور و در مناطقی که جمعیت این دوستان افغانستانی بیشتر است، تحت فشار شدیدی قرار دارند.

اولین بار در سال جاری احمد محمدی‌فر، مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در نشست خبری خود خبر از تحت پوشش قرار گرفتن مهاجرین افغانستانی ساکن در ایران داد. 

محمدی‌فر گفت: امسال در مورد بیمه بحث‌های خوبی صورت گرفته و این مسئله در حال هماهنگی و تفاهم نهایی با وزارت بهداشت است که اینگونه افراد را مانند اتباع ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌دهد.  یکی از ملزومات اشتغال، بیمه حوادث است و اگر کار در یک چارچوب قانونمند باشد کارفرما باید افراد تحت اشتغال خود را تحت بیمه حوادث قرار دهد.

چندی بعد هم احمد محمدی‌فر در حاشیه جشن «30 سال همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران» و در نشست خبری خود همراه با سیوانکا داناپالا، نماینده کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران می‌گوید: از نظر ما کار بیمه مهاجرین افغانستانی تمام شده است و مذاکرات با وزارت بهداشت برای بیمه پناهندگان به اتمام رسیده است و وزارت بهداشت نیز آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده و در نیمه اول سال جاری بیمه پناهندگان اجرایی می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×    =  12