واکنش بانک‌های بین‌المللی به تحولات بازار طلا

مورگان استنلی پیش‌بینی خود از قیمت طلا را کمتر کرد و به گولدمن ساکس و یو.بی.اس پیوست که پیش از این برآوردشان از دورنمای این فلز گرانبها را به دلیل کاهش تدابیر محرک اقتصادی در آمریکا تنزل دادند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا  این بانک پیش‌بینی قیمت هر اونس طلا در سال 2013 را از 1487 به 1409 دلار کاهش داد و پیش بینی خود برای سال 2014 را از 1563 به 1313 دلار کاهش داد. تحلیلگران مورگان استنلی همچنین قیمت مورد پیش بینی برای طلا و نقره تا سال 2018 را کمتر کردند.

تحلیلگران در موسسات مالی مختلف از بی.ان.پی پاریباس تا استاندارد بانک با در پیش بودن نخستین کاهش سالانه قیمت طلا در بیش از سه دهه گذشته، پیش بینی قیمت این فلز را تنزل داده اند.

طلا پس از 12 سال صعود متوالی، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون 23 درصد کاهش قیمت داشته و هفته گذشته نیز به پایین‌ترین سطح از سپتامبر سال 2010 تاکنون رسید. اظهارات بن برنانکه، رییس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر کاهش روند برنامه خرید اوراق قرضه در صورت تداوم بهبود اقتصاد این کشور، روند نزولی قیمت طلا را که از اواسط آوریل شروع شده بود، تشدید کرد.

برنانکه روز نوزدهم ژوئن اظهار کرد که بانک مرکزی روند خرید ماهانه 85 میلیارد دلار اوراق قرضه را ممکن است تا اواخر امسال کاهش دهد و به این برنامه در سال 2014 پایان دهد. به گفته جیمز استیل و هاوارد ون، تحلیلگران موسسه اچ.اس.بی.سی سکیوریتیز، این امر قیمت‌های طلا را تحت فشار بیشتری قرار خواهد داد.

به گزارش بلومبرگ، این موسسه روز گذشته پیش‌بینی خود از قیمت هر اونس طلا در سال جاری را از 1542 به 1396 دلار و برای سال آینده از 1600 به 1435 دلار کاهش داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  1  =