بیمه‌نامه مسئولیت برای کشتی‌ها و شناورها الزامی شد

مدیر کل عملیات و ایمنی دریایی سازمان بنادر :

مدیر کل عملیات و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از الزامی شدن بیمه نامه مسئولیت برای تمام شناورها و کشتی‌ها از اول شهریور خبر داد و گفت : سازمان بنادر و دریانوردی از تردد شناورهای فاقد بیمه در بنادر جلوگیری می‌کند .

به گزارش ریسک نیوز،سیامک صحرایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه آیین نامه اجرایی ماده 6 قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در مقابل آلودگی به مواد نفتی 16 مهر 92 به تصویب هیئت وزیران رسید، اظهار داشت : اتحادیه مالکان کشتی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی حمل و نقل دریایی بار و مسافر سراسر کشور بر اساس این آئین نامه شرکت‌های بیمه‌گذار را به سازمان بنادر و دریانوردی معرفی کردند تا این شرکت‌ها برای بیمه شناورها اقدام کنند.

وی افزود : برنامه‌ریزی برای اجرای الزامی این آیین‌نامه از پایان سال گذشته آغاز شد و در نهایت با ابلاغ آن به بنادر ، شرکت‌های تعاونی و بیمه‌گذار از ابتدای شهریور به اجرا درآمد.

مالکان شناورهای ثبت شده موظفند مطابق ظرفیت ناخالص شناورهای خود نسبت به دریافت بیمه‌نامه‌های مسئولیت برابر مفاد آیین نامه از طریق یکی از شرکت‌های بیمه‌گذار اقدام کنند.

پیش از این حسن پور، رئیس اداره ثبت کشتی‌ها گفته بود: تعدادی از شرکت‌های بیمه آمادگی خود را برای صدور بیمه نامه جامع برای شناورهای سنتی شامل بیمه نامه‌های بدنه و ماشین آلات ، بیمه مسئولیت مالکان شناورها در قبال اشخاص ثالث و بیمه مسئولیت شناورها در قالب اجرای آیین نامه ماده 6 قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در مقابل آلودگی به مواد نفتی اعلام کرده‌اند و مالکان شناورهای سنتی می توانند در قالب اتحادیه تعاونی های حمل و نقل دریایی خود نسبت به انعقاد قرارداد با این شرکت‌ها اقدام کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

59  −    =  52