خسارت سنگین مالی در پی آتش سوزی گسترده در بازار تهران

موقعیت خطرافرین بازار تهران دوباره حادثه آفرید

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق گسترده در محدوده مرکزی بازار تهران خبر داد. /این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت اما خسارات به جا مانده از آن بسیار بالا بود.

به گزارش ریسک نیوز،سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: در ساعت 19:48 دیروز حادثه حریق در بازار تهران از طریق تماس‌های متعدد به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن با توجه به موقعیت حساس بازار ستاد فرماندهی پنج ایستگاه را به همراه تجهیزات مربوطه و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام کرد.

ملکی با بیان اینکه محل حادثه سرای سلطانی در محدوده مرکزی بازار تهران بود، گفت: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که حریق تمامی فضای این سرا که حدود 600 متر مربع مساحت داشت را در برگرفته و پس از آن نیز از قسمت سخت به انبار سرای مجاور که مملو از شلنگ و لوازم پلاستیکی بود سرایت کرده و آنجا را نیز شعله ور کرده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شعله های آتش در حال سرایت به یکی از سراها و واحدهای تجاری مجاور بود، افزود: آتش نشانان از چند جهت وارد عملیات شده و پس از مدت کوتاهی موفق به مهار و جلوگیری از سرایت آتش شده و مدتی بعد نیز شعله های آتش در این انبار را به طور کامل مهار و اطفا کردند.

وی اضافه کرد: عوامل آتش نشانی پس از ایمن سازی محل به عملیات خود خاتمه داده و پس از آن نیز کارشناسان برای بررسی علت این حادثه وارد عمل خواهند شد.

به گفته ملکی این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت اما خسارات به جا مانده از آن بسیار بالا بود.

وی با اشاره به موقعیت بازار تهران خاطر نشان کرد: کارشناسان آتش نشانی پیش از این بارها درباره موقعیت خطرافرین بازار تهران هشدارداده‌اند.

متاسفانه نحوه چیدمان اجناس در بازار اصلا مناسب نیست و در صورت بروز حریق در مدت زمان کوتاهی امکان سرایت آن به دیگر بخش‌ها را فراهم می‌کند. ضمن اینکه در برخی از مناطق بازار وضعیت سیم کشی‌ها و جریان برق نیز استانداردهای کافی را ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  84  =  89