زمان شناسی در بازار یابی بیمه / حمید رضا حاجی اشرفی

در استانه ورود به ماه مهر و نیمه دوم سال می باشیم,بسیاری از قرار دادهای بیمه ای و فروش خدمات بیمه در شش ماهه دوم سال رخ میدهد ,در واقع بازار بیمه در فررودین ماه بعلت تعطیلات نوروزی و فشار هزینه های مراسم عید نوروز و نیز خریدهای سازمانی تحت تاثیر است و مواجهه با کاهش تقاضا در در دو بخش بازار های خرد و بازارهای سازمانی میباشد.

ازسوی دیگر سه ماهه تابستان که در تیر ماه توجه صاحبان مشاغل به امور مالیاتی و وظایف خود در ان حوزه مشغولند وشرکت های سهامی نیز تحت تاثیر برگزاری مجامع و تهیه گزارشات مالی میباشند و در بخش خانوارها نیز ,توجه بیشتر بیمه گذاران معطوف به تعطیلات تابستانی و هزینه نمودن در ان بخش و نیز بیشترین استفاده از مرخصی های سالیانه در این زمان صورت میپذیرد لذا شاهد کم رونقی و کم تحرکی بازار بیمه در شش ماهه اول هر سال مبباشیم ,که البته فروش بیمه نامه های مسولیت شخص ثالث از این قاعده مستثنی میباشد .

البته بسیاری از شرکت ها بعلت سابقه خرید قبلی بیمه نامه و یا اغاز اجرای یک پروژه پیمانکاری در شش ماهه اول سال ملزم به خرید بیمه نامه در این فصل از سال میباشند اما در مجموع با توجه ,به فرهنگ ملی و توزیع منابع درامدی برای تخصیص هزینه های سایر کالاها و خدمات ,بخصوص هزینه های تفریحی و سفر در تابستان ,از جمله عواملی میتوان برشمرد که شش ماهه اول هر سال بازار بیمه تحت تاثیر و کم رونق تر است ,اما در شش ماهه دوم سال وضعیت تفاوت دارد .

اصولا کارگزاران و نمایندگان حرفه ای ,با اطلاع از همین روند حاکم بر بازار بیمه ,با تسلط بر توزیع زمانی رفتار خریداران بیمه نامه ها در طول ماهها و فصول سال اقدام به بازار سازی در شش ماهه اول هرسال نموده و سپس در شش ماهه دوم تمرکز و فشار فعالیت خود را در بازاریابی و فروش اجرا مینمایند ,درواقع انها در شش ماهه اول بذرهای مشتری یابی را میکارند و در شش ماهه دوم محصولات خود یعنی فروش بیمه نامه را درو میکنند .

اگر شما نماینده و کار گزار محترم نیز تاکنون برنامه بازاریابی خود بر مبنای روند زمانی حاکم بر بازار بیمه اجرا ننموده اید ,ازهم اکنون اماده بازاریابی فعال و اجرای ان در شش ماهه دوم باشید.فرصت را از دست ندهیم ,اگر قرار است در دوره های اموزشی خاصی شرکت کنیم ,اگر قرار است یک هدف گذاری و تمرکز فعالیت در یک بازار و جامعه مشتریان بخصوصی را اجرایی نماییم و با انها ارتباط بر قرار نماییم و خود و خدمات خود را به انها بشناسانیم و …این چند روزه را از دست ندهیم و با صرف زمان بیشتر و فشرده تر برای کسب سهم بازار خود از این اقتصاد عظیم ملی به سرعت اقدام نماییم .شش ماهه دوم ,زمان تحرک و خرید حجم بیشتری از بیمه نامه ها و انعقاد و تمدید قراردادهای بیمه ای میباشد ,انرا از دست ندهیم "ابزارهای شما برای ایجاد ارتباط و دوستی با مشتریان بازار هدف در شش ماهه دوم ر چیست ؟"
,کارشناس بیمه ,حمید رضا حاجی اشرفی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  87  =  92