بیمه پارسیان در بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت

در سه سال متوالی

بیمه پارسیان در سال ۱۳۹۴ برای سومین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی یعنی بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت.

به گزارش ریسک نیوز  از  روابط عمومی و امور بین‌الملل؛ بنابر اعلام رسمی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛بیمه پارسیان در سال ۱۳۹۴ برای سومین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی یعنی بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت.

مبنای محاسبات توانگری، اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه، مفاد آئین‌نامه 69 و تعیین ریسک‌هایی از قبیل ریسک صدور بیمه نامه، ریسک بازاری، ریسک اعتباری و ریسک نقدینگی است. گفتنی است شرکت بیمه پارسیان در سال 1392 سرمایه خود را به 2000 میلیارد ریال افزایش داد و در سال های اخیر با تکیه بر مدیریت صحیح ریسک، نیروی انسانی متخصص، توجه به اصول مشتری مداری، ترکیب پرتفوی مناسب و نیز رعایت آئین نامه و مصوبات شورای عالی بیمه توانسته است به جایگاه مطلوبی را در صنعت بیمه به خود اختصاص دهد.

بنابراین گزارش، شرکت‌های دارای توانگری مالی، شرکت‌هایی هستند که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه‌گزاران از توانایی کافی برخوردارند بنابر آیین نامه شماره ۶۹ شورالی عالی بیمه توانگری مالی موسسات بیمه دارای پنج سطح است که سطح یک بالاترین سطح توانگری مالی بیمه گر به شمار می‌آید.
برهمین اساس و در راستای اجرای آیین‌نامه توانگری مالی، بیمه مرکزی با اعلام سطوح توانگری شرکت‌های بیمه، به عموم هموطنان و بیمه‌گزاران توصیه کرده‌است به سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه که از سوی بیمه مرکزی تائید و اطلاع رسانی شده به عنوان معیار اصلی انتخاب بیمه‌گر خود توجه کرده و در عین حال از توجه به سابقه فعالیت و گستره خدمات هر شرکت بیمه و نحوه رسیدگی و پرداخت خسارت در شرکت های بیمه غفلت نکنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  40