رتبه ۵۸ بیمه زندگی ایران در جهان / رتبه چهارم بیمه زندگی ایران در منطقه منا پس از آفریقای جنوبی، فلسطین و مراکش

مرکز تحقیقاتی ریسرچ اند مارکتس گزارش داد

بخش بیمه زندگی ایران در سال ۲۰۱۲،‌ رتبه پنجاه و هشتم را در جهان بر پایه حق بیمه خالص دریافتی به خود اختصاص داده است. در همین سال، در منطقه منا، بیمه زندگی ایران، چهارمین رتبه بالاترین حق بیمه خالص دریافتی پس از آفریقای جنوبی، فلسطین و مراکش را داشته است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، مرکز تحقیقاتی ریسرچ اند مارکتس گزارش خود را با عنوان «بیمه زندگی در ایران، روندها و فرصت‌های کلیدی تا سال 2018» به چاپ رساند.

این گزارش، تحلیلی جامع از بخش بیمه زندگی ایران ارائه می‌دهد و به سوابق ارزش‌های عددی در بخش بیمه زندگی طی سال‌های 2009-2013 و نیز ارقام پیش‌بینی 2013-2018 می‌پردازد. همچنین به نظام تنظیمی و نظارتی صنعت بیمه اشاره شده است و به مطالعه‌ای تطبیقی میان بازار ایران و کشورهای منطقه خاور میانه پرداخته شده است.

ریسرچ اند مارکتس اعلام کرده است، بخش بیمه زندگی ایران در سال 2012،‌ رتبه پنجاه و هشتم را در جهان بر پایه حق بیمه خالص دریافتی به خود اختصاص داده است. در همین سال، در منطقه منا، بیمه زندگی ایران، چهارمین رتبه بالاترین حق بیمه خالص دریافتی پس از آفریقای جنوبی، فلسطین و مراکش را داشته است. اما بخش زندگی، با 69/8% پایین‌ترین سهم بازار صنعت بیمه ایران را در سال 2013 تجربه نموده‌ است. با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و اقدامات دولت جهت رونق بیمه زندگی، انتظار می‌رود این بخش طی سال های 2013-2018 به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کند. بر این اساس، انتظار می‌رود، بخش زندگی نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) 1/26% در دوره پیش‌بینی 2018 کسب نماید.

این گزارش یادآور شده است که بخش بیمه زندگی ایران نسبت به کشورهای منطقه منا، کمتر نفوذ داشته است ونرخ نفوذ بیمه زندگی در ایران از 08/0% در سال 2009 به 15/0% در سال 2013 رسیده است. طی دوره مورد مطالعه نیز، بیمه زندگی انفرادی، 7/84%‌ از سهم بیمه‌نامه‌های فروخته شده در سال 2013 را به خود اختصاص داده است.این مرکز تحقیقاتی تاکید کرده است سطح پایین نفوذ بیمه نشانه رشد آتی این بخش در ایران را دارد به نحوی که نفوذ بیمه زندگی در ایران در سال 2013 تنها 15/0% بوده است و انتظار می‌رود تا سال 2018 این رقم به 18/0% برسد. در این گزارش تحلیلی دقیق از 10 شرکت خصوصی و دولتی بیمه در ایران پرداخته شده است.

شایان ذکر است مرکز تحقیقات ریسرچ اند مارکتس که دفتر مرکزی آن در دوبلین ایرلند می‌باشد، دارای 29 نمایندگی در سرتاسر جهان بوده و تحقیقات خود را در زمینه‌های مختلف بازار بیمه، بیوتکنولوژی، تجارت، حمل و نقل، داروسازی، مواد غذایی و آشامیدنی، ساختمان سازی و مهندسی و غیره به بیش از 400 شرکت از شرکت‌های فورچون 500 – شامل لیستی از ۵۰۰ شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی از نظر درآمدزایی – ارایه می کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  58  =  67