افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به ۲۰۰ میلیارد تومان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز پیشنهاد سازمان ایمیدرو افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به سطح ۲۰۰ میلیارد تومان است که چگونگی تحقق آن پیگیری می شود.

به گزارش ریسک نیوز از دنیای معدن، مهدی کرباسیان  در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید صندوق مزبور، اظهار داشت: امسال براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی 25 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای صندوق های حمایتی افزایش سرمایه پیش بینی شده که از این رقم سهمی به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به دولت افزایش سرمایه صندوق مزبور را پیشنهاد داد که تصویب شد سرمایه صندوق از 10 به 68 میلیارد تومان رشد یابد و امسال با وجود مشکلات مالی 25 میلیارد تومان از سرمایه صندوق توسط ایمیدرو پرداخت شده و تا پایان سال بقیه سرمایه نیز تامین خواهد شد.

کرباسیان با انتقاد از واگذاری های صورت گرفته از دارایی های سازمان ایمیدرو، گفت: 21 تا 22 هزار میلیارد تومان از دارایی ها به اسم خصوصی سازی واگذار شد اما در واقع به خصولتی ها انتقال پیدا کرد و تاکنون به ایمیدرو این دارایی ها انتقال نیافته است.

رییس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در فهرست واگذاری های دولت دهم قرار داشت اما با تلاش صورت گرفته در دولت یازدهم توسط ایمیدرو و وزارت صنعت، این صندوق از فهرست واگذاری ها خارج شد و به عنوان یک تشکیلات حاکمیتی دولتی باقی ماند تا به وظیفه خود برای حمایت از بخش خصوصی ادامه دهد.
در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط شهاب الدین شهمیرزادی مدیرعامل پیشین صندوق مزبور، محمدرضا عربی مزرعه شاهی به عنوان مدیرعامل جدید صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی حکم خود را از رییس هیات عامل ایمیدرو دریافت کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  49