۹۶۰ میلیون ریال بودجه فرش خراسان شمالی برگشت

عامل توسعه خوشه صنعتی فرش خراسان شمالی از برگشت بودجه ۹۶۰ میلیون ریالی بودجه توسعه خوشه ی صنعتی فرش این استان به شدت انتقاد کرد و گفت: برگشت بودجه فرش، خیانت به ۲۱ هزار بافنده فرش دستباف در این استان است.

به گزارش ریسک نیوز،رضا تازیکی در گفت وگو با تسنیم در بجنورد اظهار کرد: تخصیص این میزان بودجه به توسعه خوشه صنعتی فرش خراسان شمالی در تاریخ فرش استان بی سابقه بوده و نتیجه تلاش، پیگیری ها و برگزاری جلسات و نشت های  دست اندرکاران صنعت فرش و نیز شرکت شهرک های صنعتی استان بود که به علت بی توجهی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگشت خورد. 

وی اضافه کرد: اعتباری که برای توسعه خوشه فرش دستباف خراسان شمالی تخصیص یافته بود که در مقایسه با رقم اختصاص یافته به استان های بزرگ مانند آذربایجان شرقی و یا خراسان رضوی و به نسبت جمعیت بافندگان و تولید فرش دستباف رقم بسیار چشمگیری بود، به طوری که از 30 میلیون ریال سال ماقبل به 960 میلیون ریال رسیده بود.

وی گفت: این اعتبار متعلق به شخص رئیس سازمان نبود که به راحتی به خزانه برگشت داد و اگر این مدیر توان جذب و هزینه کرد این رقم را ندارد برای جبران خسارت بیشتر باید کناره گیری کند.

وی علت برگشت دادن بودجه را شانه خالی کردن رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از وظایف پس از جذب بودجه و فرار از زحمات پس از انعقاد قرار داد عنوان کرد و افزود: رئیس سازمان نه تنها هیچ تلاشی برای جذب بودجه نکرد و در هیچ نشستی در این زمینه شرکت نکرد، زحمات انجام شده را به راحتی بر باد داد.

رئیس امروز قبول کرد، فردا امتناع می‌کند

تازکی افزود: رئیس سازمان برای امضای انعقاد قرار داد با مرکز ملی فرش در این زمینه مقاومت می کرد و وقتی پیگیری ها برای قانع کردن وی به نتیجه نرسید، علی خانی، رئیس مرکز ملی فرش در تماس با وی، بار دیگر بر جذب این بودجه تاکید کرد و  سید ابراهیم حسینی، رئیس سازمان صنعت، معدن  تجارت خراسان شمالی، تاکید کرد تا عصر روز فردا کار را به پایان برساند اما فردای آن روز خبر برگشت بودجه اعلام شد.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده جذب این بودجه تنها معطل امضای قرار داد توسط رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بود که به خاطر بی تدبیری های وی برگشت خورد.

خراسان شمالی در برگشت اعتبارها، اول است

تازکی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان علت برگشت این اعتبار را ابلاغ دیر هنگام آن توسط مرکز ملی فرش عنوان کرد و  گفته است زمان یک ماه برای جذب این اعتبار بسیار کم بود و جذب و هزینه کرد آن در مدت کم غیرقانونی است اما اگر مرکز ملی فرش دیرابلاغ کرده است پس چرا سایر استان ها این اعتبار را جذب کردند.

وی افزود: چطور می شود که دستگاه های نظارتی و دیوان محاسبات تنها در خراسان شمالی به این موضوع ورود پیدا کرده و هزینه کرد این اعتبار را تخلف عنوان کردند و در استان های دیگر این امر خلاف نیست.

تازکی افزود: اگر گفته ها و ادعاهای سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در این باره درست باشد یا استان های دیگر تخلف کرده اند و استان ما صالح است و یا اینکه استان های دیگر دستگاه های نظارتی ندارند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا این اعتبار به شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اختصاص نیافت اظهار کرد: طرف انعقاد قرار داد با مرکز ملی فرش، برای جذب اعتبار مزبور سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان ها بود و پیگیری برای تخصیص این بودجه به شرکت شهرک های صنعتی نیازمند زمان بود که کارها را به عقب می انداخت.

مرکز ملی فرش اعتبار را دیر ابلاغ کرد، وقت کم بود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در این باره گفت: با توجه به اینکه انعقاد قرار داد با مرکز ملی فرش باید از طریق مناقصه صورت می گرفت اما به خاطر اتمام سال مالی و تخصیص دیرهنگام اعتبار یاد شده، امکان عقد قرارداد وجود نداشت.

سید ابراهیم حسینی در پاسخ به این سئوال که این اعتبار چرا به خزانه و نه به مرکز ملی برگشت  داده شد اظهار کرد: اعتبار  اعلام شده به صورت ابلاغ بود که براساس قوانین محاسبات عمومی کشور باید به خزانه داری کل کشور و در استان به خزانه داری معین استان برگشت داده می شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  44  =  48