کشف ۱۰۰ تقلب طلایی و ارجاع به مراجع قضایی

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران با اشاره به اینکه تقلباتی در مصنوعات طلا اتفاق می افتد و این کدهای باطل شده را بلافاصله به اتحادیه طلا و جواهر اطلاع می دهیم، گفت: ۱۰۰ مورد تخلف مشاهده و به مراجع قضایی اعلام کردیم.

به گزارش ریسک نیوز،مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران گفت: بازرسی ها و نظارت های انجام شده در دو سال گذشته موجب شد 14 درصد عیار طلا بهبود یابد.

مسلم بیات  افزود: اگر طلای عیاری پایین تر از 750 باشد غیر استاندارد محسوب می شود و اگر زیر 745 باشد می گوییم نقض بحرانی دارد.
وی گفت: در سال های 92 و 93 و 6 ماه اول امسال بیش از 5 هزار و 700 مورد نمونه برداری از طلا داشتیم که از این مقدار، 6 درصد نقض بحرانی داشتند و 94 درصد بین نقص جزئی تا عمده داشتند.
بیات افزود: برای همه سازندگان طلا در سطح استان تهران، کدهایی را اختصاص می دهیم که تا کنون 1400 کد برای سازندگان جزئی و کل در استان تهران صادر شد و 200 کد را هم به علت تخلفات ابطال کردیم.
وی با اشاره به اینکه تقلباتی در مصنوعات طلا اتفاق می افتد، ادامه داد: این کدهای باطل شده را بلافاصله به اتحادیه طلا و جواهر اطلاع می دهیم.
بیات با بیان اینکه 100 مورد تخلف مشاهده و به مراجع قضایی اعلام کردیم،گفت: معتقدیم هیچ تخلفی نباید باشد زیرا آثار اجتماعی بدی را به همراه دارد.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران افزود: طبق بررسی ها، مناطق 1، 2 و 3 تهران کمترین تخلفات را در این زمینه داشتند.
وی اضافه کرد: مجازات هایی برای متخلفان در نظر گرفته می شود اما با توجه به اینکه این مجازات ها براساس قانون سال 76 اعمال می شود متناسب با بزه نیست.
بیات گفت: هر کس که بزه اجتماعی را مرتکب می شود اگر آن را تکرار کند باید از آن فعالیت اجتماعی حذف و اجازه فعالیت دوباره از او گرفته شود.
وی افزود: کدی را برای همه مصنوعات طلا در استان تهران در نظر گرفتیم و بر روی همه آنها باید حرف T به همراه کد باشد و اگر این کد را نداشته باشد، تقلبی است.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران با اشاره به اینکه بازرسی های ما سرزده است، گفت: ارتباط تنگاتنگی با اتحادیه طلا و جواهر تهران داریم و بازرسان اتحادیه هم به شکل مجزا تخلفات را رصد و به ما اعلام می کنند.
بیات افزود: طرحی را با همکاری اتحادیه طلا و جواهر پیگیری می کنیم که بر اساس آن، کد ردیابی را در نظر می گیریم و وقتی آن را به نرم افزار بدهیم نام سازنده ، کالا و محل کارگاه آن فرد را ردیابی می کنیم.
وی اضافه کرد: اگر این طرح اجرایی شود جلوی خیلی از تخلفات گرفته می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×  6  =