بدهی بنیاد شهید به بیمه ایران ۶۰۰ میلیارد تومان شد /وضعیت نقدینگی مناسب صندوق تامین خسارت‌های بدنی

معاون فنی شرکت سهامی بیمه ایران

معاون فنی بیمه ایران اعلام داشت : عمده قراردادهای بیمه ایران در شهریورماه سال جاری به مرحله اجرایی در آمده ،بنابراین ضمن اصلاح آمار حق بیمه تولیدی، سهم این شرکت از صنعت بیمه کشور به ۴۶ درصد خواهد رسید.

به گزارش ریسک نیوز،بیمه مرکزی در گزارشی که به بررسی عملکرد پنج ماهه ابتدایی شرکتهای بیمه ای اختصاص یافته اعلام داشته که میزان حق بیمه تولیدی شرکت بیمه ایران در این مدت،29 میلیون و 345 هزارو 476 میلیون ریال بوده که از نرخ رشد 43 صدم درصدی  برخوردار بوده بنابراین سهم این شرکت ازکل حق بیمه تولیدی در  کشور هم به 36.14 درصد رسیده است."

محمد حیدری در گفتگو با نسیم با بیان اینکه سهم شرکت بیمه ایران از صنعت بیمه کشور در پایان سال گذشته حدود 40 درصد بوده است، افزود که با به جریان افتادن قراردادهای جدید، سهم بیمه ایران به 46 درصد خواهد رسید.

وی خبر داد: قرارداد 1550 میلیارد تومانی شرکت بیمه ایران با بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهریورماه سال جاری اجرایی شده و تصریح کرد که این رقم میزان و شاخص حق بیمه تولیدی شرکت بیمه ایران را جبران خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره شرکت بیمه ایران، میزان رشد فروش بیمه نامه اتومبیل این شرکت را فقط 2 درصد دانست و افزود: البته سایرشرکت‌های بیمه ای به دلیل ارائه تخفیف از یک سو و از سوی دیگربه دلیل زیان ده بودن و ناتوانی در ارائه تخفیف،این امر سبب شده که فروش بیمه نامه اتومبیل ایران افت داشته باشد.

وی، گفت: میزان مطالبات معوق شرکت بیمه ایران از بنیاد شهید وامور ایثارگر ان در پایان سال 93 حدود 312 میلیارد تومان بوده که این رقم در انتهای مردادماه سال جاری به 600 میلیارد تومان رسیده است.

حیدری ادامه داد: به طورماهیانه 140 میلیارد تومان از محل فروش بیمه نامه به بنیاد شهید، به مطالبات بیمه ایران وارد می‌شود که با وجود پرداخت‌های ماهیانه، میزان مطالبات معوق بیمه ایران از بنیاد شهید همچنان بر سر جای خود باقی است.

معاون فنی شرکت بیمه ایران تاکید کرد که این شرکت یک شرکت بیمه‌ دولتی بوده، بنابراین پوشش بیمه‌ای بنیاد شهید نباید روی زمین بماند.

اختلاف نظر بر سر بدهی آموزش و پرورش

معاون فنی شرکت بیمه ایران میزان بدهی وزارت آموزش و پرورش به این شرکت را 430 میلیارد تومان بر شمرد و اظهار داشت: با این حال وزارتخانه آموزش و پرورش میزان بدهی خویش به بیمه ایران را 300 میلیارد تومان می‌داند.

به گفته وی، با وجود این اختلاف نظرمعاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری حق را به شرکت بیمه ایران دانست.

حیدری گفت: این مقدار بدهی از مدت‌ها قبل مانده که با وجود درخواست از این وزارتخانه برای تعیین تکلیف، متأسفانه آنها اقدامی برای پرداخت این بدهی انجام نمی‌دهند.

افزایش سرمایه به 10 هزار میلیارد تومان

معاون فنی شرکت بیمه ایران سرمایه کنونی این شرکت را 3 هزار و 400 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: که البته سرمایه قبلی شرکت یک هزار و 800 میلیارد تومان بوده که با تجدید ارزیابی دارایی‌ها به این مقدار افزایش یافته است.

وی به تاریخچه افزایش سرمایه شرکت بیمه ایران اشاره داشت و افزود: در سال 92 تجدید ارزیابی دارایی برای افزایش سرمایه صورت گرفت اما به نتیجه نهایی نرسید.

به گفته وی، در سال 93 دوباره تجدید ارزیابی دارایی صورت گرفت که به رقم 4 هزار میلیارد تومان هم رسید اما در طی مراحل نهایی 600 میلیارد تومان آن مورد پذیرش قرار نگرفت.

رکود بازار مانع اصلی فروش املاک مازاد بیمه ایران

عضو هیئت مدیره شرکت بیمه ایران خرید املاک توسط این شرکت را از محل فروش املاک مازاد دانست و گفت: قرار بود خرید ملک از محل فروش املاک تامین شود هرچند که بخشی از این محل و 200 میلیارد تومان از سایر منابع تامین شده است.

به گفته حیدری،شرکت بیمه ایران بنا دارد که املاک مازاد خود را به فروش برساند که در این راستا ملک "خیابان کردستان تهران" با ارزش کارشناسی 312 میلیارد تومانی هم در لیست فروش قرار داشت اما به دلیل نداشتن نقدینگی مشتریان فعلاً در تملک بیمه ایران قرار دارد.

وی تصریح کرد: در دفعه قبل 50 میلیارد تومان از املاک مازاد بیمه ایران به فروش رفته است.

معاون فنی شرکت بیمه ایران گفت: که در حال حاضر شرکت بیمه ایران سپرده بانکی داشته و با وجود مطالبات معوق یک هزار و 500 میلیارد تومانی مشکلی برای پرداخت خسارت به مشتریان خود ندارد.

بومی سازی نرم افزار بیمه ای

وی، درباره استقرار نرم افزار بیمه گری در بیمه ایران هم گفت: در حال حاضر این نرم افزار به مرحله عملیاتی نرسید و یک تیم کارشناسی داخلی در کنار یک تیم کارشناسی خارجی به دنبال بومی سازی این نرم افزار هستند.

وی گفت: نرم افزار مذکور، یک کور بیمه ای بوده و درحال حاضر صنعت  بیمه از نداشتن چنین نرم افزاری  رنج می برد.

ترکیب نا متوازن سبد پرتفوی بیمه ایران

معاون فنی شرکت بیمه ایران درباره ترکیب سبد پرفوی این شرکت هم گفت: 85 درصد سهم سبد این شرکت مربوط به بیمه نامه‌های حوادث رانندگی، شخص ثالث، بدنه و درمان بوده و 15 درصد ما بقی مربوط به سایر بیمه نامه‌ها است.

وی ابراز تاسف کرد: سبد پرتفوی شرکت بیمه ایران همچنان نا متوازن بوده و افزود: هنوز گشایش خاصی در توازن ترکیب سبد پرتفوی بیمه ایران به وجود نیامده است.

شعب خارج از کشور، همچنان زیان ده

حیدری درباره شعب خارج از کشور بیمه ایران هم گفت: عمده شعب این شرکت در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته که به دلیل توقف و محدودی در عملیات شعب در حال حاضر باید این مقطع را تحمل کرد.

به گفته وی: بخشی از شعب این شرکت در مسقط، قطر، امارات متحده عربی، ابوظبی و بحرین قرار دارد که فاقد سوددهی است.

وی گفت: شرکت بیمه ایران برنامه‌ای برای محدودسازی این شعب ندارد.

حیدری گفت که  این تعداد شغب ،به صورت مستقیم به بیمه ایران متصل هستند و تاکید کرد که شعبات خارج از کشور  بیمه ایران سود ده نیستند.

وضعیت نقدینگی مناسب صندوق تامین خسارت‌های بدنی

معاون فنی شرکت بیمه ایران اعلام کرد: طبق توافق هفته‌ای 4 میلیارد تومان به حساب تامین خسارت بدنه پرداخت می‌شود و در عین حال تاکید کرد: فروش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث نقدی نبوده و با توجه به توان نقدی مردم 20 درصد فروش بیمه نامه شخص ثالث بیمه ایران قسطی است.

حیدری برآورد کرد: صندوق تامین خسارت‌های بدنی بالای یک هزار میلیارد تومان موجودی داشته باشد و گفت: این صندوق از وضعیت خوبی برخوردار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

28  −  26  =