نکاتی در باب تخفیف شرکت های بیمه در فروش بیمه نامه تندر ۹۰ /بالاترین تخفیف از آن شرکتی با پایین ترین نسبت توانگری مالی

شرکت بیمه دی بالاترین میزان تخفیف ؛ یعنی تخفیف ۲۵درصدی را برای خودروی مذکور ارایه می دهد این در حالی است که توانگری شرکت بیمه دی برای سال ۹۴ در سطح چهار اعلام شده است .

به گزارش ریسک نیوز،وابستگی 71درصدی بازار بیمه به خودرو از یک سو و اعمال تخفیفات خارج از ضوابط فنی و توانگری شرکت بیمه از سوی دیگر همواره محل اعتراض و انتقاد بیمه گران بوده است.

در این راستا شاید نگاهی به قیمت بیمه نامه شخص ثالث یکساله برای خودروی تندر 90 و اعمال تخفیفات از سوی شرکت های مختلف خالی از لطف نباشد.

در جدولی که از سوی واحد تحقیقات و پایش بازار برخی شرکت های بیمه منتشر شده ، به مقایسه قیمت بیمه نامه شخص ثالث خودروی تندر 90 در 15 شرکت بیمه پرداخته است.

در این جدول نوع پرداخت نقدی و تخفیف عدم خسارت ، دوسال عدم خسارت قید شده بر روی بیمه نامه ذکر شده است.

اما نکته جالب توجه در این جدول تخفیفات ارایه شده از سوی شرکت ها است به طوریکه نگاهی اجمالی نشان می دهد ، شرکت بیمه دی بالاترین میزان تخفیف ؛ یعنی تخفیف 25درصدی را برای خودروی مذکور ارایه می دهد این در حالی است که توانگری شرکت بیمه دی برای سال 94 در سطح چهار اعلام شده است

در ماده۱۰ایین نامه توانگری مالی آمده است چنانچه نسبت توانگري مالي موسسه بيمه حسب نظر بيمه مركزي در سطح ۴ باشد، مؤسسه موظف است برنامه ترميم وضعيت مالي و برنامه افزايش سرمايه خود را براي سال مالي آتي تهيه و جهت رسيدگي به بيمه مركزي ارائه دهد. در اين برنامه‌ها موسسه بيمه بايد نشان دهد كه چگونه نسبت توانگري مالي خود را ظرف ۱ سال حداقل تا سطح ۳ ارتقاء خواهد داد.

در ماده ۱۱همین آئین نامه آمده بيمه مركزي پس از دريافت برنامه ترميم وضعيت مالي و برنامه افزايش سرمايه (موضوع مواد ۸، ۹، و ۱۰ اين آيين نامه)، ظرف مدت ۲ ماه آنها را رسيدگي و نتيجه را به موسسات بيمه براي اجرا اعلام مي‌نمايد. موسسه بيمه موظف است گزارش عملكرد برنامه‌هاي مذكور را هر ۳ ماه يكبار به بيمه مركزي ارائه نمايد.

طبق جدول ذیل ، شرکت بیمه ایران ، البرز، سامان و پاسارگاد هیچ تخفیفی را جهت خرید خودروی مذکور ارایه نمی دهند در عین حال پس از شرکت بیمه دی ، بیمه کوثر با 20 درصد تخفیف و قیمت 62.900 تومان بیمه نامه خودروی تندر 90 را به فروش می رساند.

شرکت های بیمه دانا ، رازی ، اسیا ،کارافرین ، نوین و ما نیز جهت فروش این بیمه نامه تخفیفات 15 درصدی قرار داده اند که البته بیمه پارسیان نیز با اعمال تخفیف 15 درصدی ، در صورت داشتن بیمه عمر و بیمه بدنه تخفیف بیشتری را قایل شده است.

لازم بذکر است، جدول ذیل تنها در برگیرنده 15 شرکت بیمه ای است و سایر شرکت های بیمه لحاظ نشده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

41  +    =  45