حمایت بانک اقتصادنوین از جشنواره”بسم‌الله”

دهمین جشنواره بین‌المللی “بسم‌الله” با حمایت بانک اقتصادنوین برگزار شد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از بانکداری الکترونیک دهمین جشنواره بسم‌الله، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رئیس پاکستانی موسسه اکو، سرپرست اداره روابط عمومی بانک اقتصادنوین و سفرای 15 کشور آغاز به کار کرد.

فاطمه فروزان سرپرست اداره روابط عمومی بانک اقتصادنوین در مراسم آغاز به کار این جشنواره گفت: رویکرد زیبایی شناختی هنرمند گرچه عامل مهمی در چگونگی اثر هنری به شمار می‌آید، اما مهم‌ترین عامل در خوشنویسی "بسم الله" محتوای آن است.

وی افزود: هنرمند با قرائتی که از "بسم الله" دارد در چهارچوب رمزگانی مشخص، آن را تجسم می‌بخشد و می‌کوشد تا مخاطبان خود را به خوانش ارجح خود سوق دهد. هنرمندان در این عرصه از تمام وجود خود مایه می‌گذارند تا تاثیرگذارترین "بسم الله" را به نمایش بگذارند و بهترین ارتباط را با مخاطبان برقرار کنند، در این مسیر گاهی از بازگو کردن برخی صفات باز می‌مانند و گاهی خوانش از این کلام را به زبان هنر بیان می‌کنند که کلمات قادر به بیان آن نیستند.
وی تاکید کرد بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی افتخار دارد که در عرصه پور شور هنر دینی حضور داشته و بر نشاط و پویایی آن بیافزاید.

در مراسم آغاز به کار این جشنواره سفرای 15 کشور از جمله بوسنی، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و … نیز حضور داشتند.
بیش از شش هزار و 500 اثر به دبیرخانه جشنواره بسم الله ارسال شده بود که از این تعداد بیش از یک هزار و 300 اثر متعلق به هنرمندانی از هشت کشور از جمله پاکستان، ترکیه، بوسنی، افغانستان، اردن و چین است. علاقه مندان بازدید از دهمین جشنواره هنری بسم‌الله که با حمایت بانک اقتصادنوین در سه رشته گرافیک، خوشنویسی و تصویرسازی برگزار خواهد شد می توانند از روز سه‌شنبه یکم مرداد ماه به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1