شاخص های عملکرد بانک تجارت در حوزه بانکداری الکترونیک اعلام شد

مدیرعامل بانک تجارت در خصوص شاخص های فعالیت این بانک در حوزه بانکداری الکترونیک گفت : در سال ۹۱ تعداد کاربران اینترنت بانک تجارت بیش از ۱۱۰ درصد ، تعداد کاربران موبایل بانک تجارت۷۲ درصد ، تعداد تراکنش های دستگاه های خودپرداز ۷/۳۰ درصد ، اینترنت بانک ۱۱۵.۸ درصد ، موبایل بانک ۱۳۴.۹ درصد و تلفنبانک تجارت ۸۲.۱درصد رشد داشته است .

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از بانکداری الکترونیک از اداره روابط عمومی بانک تجارت با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه ، سهامداران این بانک ضمن تصویب صورتهای مالی منتهی به 1391.12.30، با تقسیم 210 ریال سود برای هر سهم موافقت کردند. در این مجمع که روز دوشنبه سی و یکم تیرماه با حضور حسابرس و بازرس قانونی ، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز دو نفر از نمایندگان سهامداران بخش غیردولتی به عنوان ناظر برگزار شد بیش از 89 درصد از سهامداران این بانک و یا نمایندگان قانونی آنها حضور داشتند .

در این مجمع که دکتر داوری رییس هیات مدیره بانک تجارت ، ریاست آن را بر عهده داشت ابتدا دکتر فلاح مدیرعامل این بانک با اشاره به مهمترین دستاوردهای بانک تجارت در سال مالی گذشته اظهار داشت : طی سال 91 بانک تجارت توانست با بیش از 30 درصد رشد در سپرده های ریالی ، هدف سپرده ای خود را به طور کامل محقق کند ، ضمن آنکه در طول سال گذشته مانده مطالبات و تسهیلات بانک نیز از 274 هزار میلیارد ریال به 307 هزار میلیارد ریال افزایش یافت و نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات بانک از 22.7درصد به 18.7درصد کاهش یافت. در پایان سال 91 بانک تجارت بیش از 2400 میلیارد ریال مابه التفاوت سود قطعی و علی الحساب سال 90 را به سپرده گذاران خود پرداخت کرد و شاهد افزایش صددرصدی فروش اوراق مشارکت توسط این بانک بودیم . وی افزود : در طول سال گذشته سود حاصل از سرمایه گذاری های بانک از 196 درصد رشد برخوردار بوده است.

مدیرعامل بانک تجارت در ادامه گزارش خود به سهامداران این بانک اظهار داشت : در پایان سال 91 بانک تجارت همچنان توانست با قدرت جایگاه ممتاز خود در حوزه تعهدات ضمانتنامه و اعتبارات اسنادی را در شبکه بین بانکی کشور حفظ کند ، به گونه ای که در تعهدات ضمانتنامه های ریالی و ارزی بیش از 6/38 درصد و در حوزه تعهدات اعتبارات اسنادی نیز بیش از 42 درصد سهم بازار را در میان پنج بانک بزرگ تجاری کشور به دست آورد .

دکتر فلاح در ادامه با اشاره به روند حضور بانک تجارت در بازار بورس طی چهارسال گذشته اظهار داشت : از سال 88 تاکنون حجم سرمایه بانک تجارت از 10437 میلیارد ریال به 17500 میلیارد ریال افزایش یافته و در تمام روزهایی که نماد بانک باز بوده ، معامله بر روی سهام بانک صورت گرفته است ، ضمن آنکه طی ماه های اخیر نیز اقبال فعالان بازار سرمایه به سهام بانک تجارت چشمگیر بوده است . ارزش مجموع دارایی های بانک طی سال 91 بیش از 14 درصد رشد داشته و نسبت کفایت سرمایه بانک نیز از 8.1 به 8/8 بهبود یافته است .

 مدیرعامل بانک تجارت در ادامه گزارش خود به شاخص های فعالیت بانک تجارت در حوزه بانکداری الکترونیک اشاره کرد و افزود : طی سال 91 تعداد کارتهای خود پرداز بانک تجارت بیش از 90 درصد و تعداد دستگاه های POS فروشگاهی قریب به 27 درصد درصد رشد داشته است ، ضمن آنکه در همین مدت تعداد کاربران اینترنت بانک تجارت بیش از 110 درصد ، تعداد کاربران موبایل بانک تجارت بیش از 72 درصد ، تعداد تراکنش های دستگاه های خودپرداز 30.7درصد ، اینترنت بانک 115.8 درصد ، موبایل بانک 134.9 درصد و تلفنبانک تجارت 82.1 درصد رشد داشته است .

پس از ارائه گزارش مدیرعامل بانک تجارت به مجمع ، نماینده سازمان حسابرسی و بازرس قانونی بانک ، گزارش خود در خصوص صورتهای مالی بانک را قرائت کرد که نکات مطروحه در این گزارش از سوی دکتر داوری رئیس هیات مدیره و کلامی معاون مدیرعامل بانک تجارت در حوزه امور مالی و سرمایه گذاری پاسخ داده شد و پس از آن صورتهای مالی سال منتهی به 1391.12.29 بانک مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

در ادامه ، شرکت کنندگان در مجمع عادی سالیانه بانک تجارت به بحث و تبادل نظر و اتخاذ تصمیم درباره چگونگی تقسیم و تخصیص سود سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 1391 پرداختند و پس از استماع نظرات مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک تجارت درخصوص افزایش میزان سرمایه و لزوم بهبود نسبت کفایت سرمایه این بانک ، سهامداران با تقسیم 210 ریال از سود 352 ریالی هر سهم موافقت نمودند تا برنامه افزایش سرمایه بانک به منظور تقویت ساختار مالی و امکان توسعه فعالیتهای مختلف بانکی مطابق برنامه ریزیهای بعمل آمده محقق گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  2  =